ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه بانوان ، فرایندی است که در آن ، بافت چربی و غده ای و پوست اضافی برداشته می شود. ماموپلاستي با هدف دستیابی به سینه هایی که اندازه آن متناسب با سایر بخش های بدن به خصوص عرض شانه باشد ، انجام می پذیرد. جراحی برای رهایی از مشکلات مرتبط با سینه های بسیار بزرگ ، انجام می شود. این فرایند تحت عنوان ماموپلاستی کاهشی نیز خوانده می شود. در این مقاله دکتر اسماعیل شیرزادگان بهترین جراح ماموپلاستی در تهران توضیحات جامعی در این خصوص مطرح نموده است، پس این مقاله را از دست ندهید و با دقت آن را مطالعه کنید.

ماموپلاستی - دکتر شیرزادگان

سینه های بسیار بزرگ می تواند مشکلات سلامتی و احساسی را در زنان ایجاد نماید. مشکلات فیزیکی شامل کمر درد ، درد در ناحیه گردن و کتف و احساس خارش و حساسیت در زیر سینه ها می باشد. وزن بافت سینه اضافی ، توانایی زن برای دنبال کردن یک سبک زندگی فعال را محدود می کند. برخی زنان به دلیل داشتن سینه های بزرگ ، ناراحت بوده و از شکل ظاهری فیزیکی خود ناراضی هستند.

اگر شما از شکل ظاهری این بخش از اندام خود ناراضی هستید و به انجام یک درمان زیبایی برای بالا بردن اعتماد به نفس خود فکر می کنید. می توانید با پزشک جراح فوق تخصص در تهران گفتگو کرده و راه حل مناسب را برای غلبه بر دغدغه ها در خصوص شکل ظاهری اندام تان ، از او طلب کنید.

یافتن بهترین جراح ماموپلاستی تهران

از پزشک عمومی برای یافتن یک جراح ماموپلاستی خوب در تهران ، شمال تهران ، ونک و غیره ، کمک بگیرید. در جلسه مشاوره اولیه ، از پزشک بالقوه تان درباره میزان تجربه و تخصص او سوال کنید.

این روند باید توسط متخصصی انجام شود که به شکل تخصصی در زمینه انجام جراحی کوچک کردن سینه ، آموزش های لازم را دریافت کرده و در انجام این نوع جراحی از تجربه کافی برخوردار است.

وضعیت سلامت فعلی و جراحی ماموپلاستی

اگر قصد انجام جراحی کاهشی سینه را دارید ، با پزشک خود در خصوص وضعیت فعلی سلامت تان گفتگو کنید. این گفتگو شامل بحث درباره موضوعات زیر می باشد:

سلامت فیزیکی : شامل سابقه پزشکی قبلی از قبیل ابتلا به بیماری ، جراحی های قبلی ، وضعیت فیزیکی فعلی ، رژیم غذایی و ورزش می باشد. در این موقعیت پزشک فشار خون ، دمای بدن ، ضربان قلب ، سطح اشباع شدگی اکسیژن و سرعت تنفس شما را کنترل می کند.

سلامت روحی : بیماری ها یا مشکلات روحی احتمالی شما بررسی شده و قبل از قرار گرفتن تحت جراحی ماموپلاستی ، درمان مناسب برای آن توصیه می شود.

داروهایی از قبیل ویتامین ها و مکمل ها که در حال مصرف آنها هستید ، بررسی می شود.

واکنش های دارویی قبلی در بدن شما ، بررسی می شود.

آلرژی های احتمالی که به آنها مبتلا هستید ، مورد بررسی قرار می گیرد.

در نتیجه این بحث ، پزشک می تواند خطرات و عوارض جانبی احتمالی جراحی را مورد ارزیابی قرار دهد. وی همچنین می تواند به شما در برخورداری از یک دوره ریکاوری هموار کمک کند.

در طول فرایند جراحی ماموپلاستی چه اتفاقی می افتد؟

تمام جراحی ها از جمله جراحی ماموپلاستی ، باید توسط یک جراح متخصص و در یک مرکز مجهز به تجهیزات کامل درمانی انجام شود. یک متخصص بیهوشی باید در طول دوره فرایند ، شما را به طور کامل تحت کنترل قرار داده و واکنش های معکوس به بیهوشی را درمان کند.

جراحی کوچک کردن سینه بانوان ، اغلب تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در برخی موارد وقتی دامنه کوچک کردن سینه ها ، کم باشد ، پزشک بی حسی موضعی را توصیه می کند.

به طور کلی ، جراحی کوچک کردن سینه خانم ها ، شامل مراحل زیر می باشد:

پزشک برشی را در اطراف نوک سینه ایجاد می کند. برش به صورت خط عمودی مستقیم ، تا خط چین طبیعی سینه پیش می رود. گاهی اوقات ، یک برش اضافی در خط چین سینه در زیر سینه ایجاد می شود.

در اکثر موارد ، نوک سینه به منبع خونرسانی و عصب خود به طور دائمی ، متصل می ماند. البته ، در برخی موارد ، سینه های بسیار سنگین به گرافت نوک سینه آزاد نیاز پیدا می کنند. نوک سینه برداشته می شود و در یک موقعیت بالاتر در سینه ، قرار می گیرد.

پوست ، چربی و بافت غده ای اضافی نیز برداشته می شود. گاهی اوقات ، پزشک از لیپوساکشن برای کمک به برداشتن بافت چربی اضافی کم می گیرد. گاهی نیز از لپوساکشن به تنهایی برای کاهش دادن اندازه سینه ها استفاده می شود.

بهترین جراح ماموپلاستی برای پشتیبانی از بافت سینه ، بخش های داخلی را نیز بخیه می زند.

برش های ایجاد شده در پوست ، بهم وصل شده و بخیه زده می شوند

بلافاصله بعد از ماموپلاستی

بعد از جراحی کوچک کردن سینه ، فرایندهای زیر اتفاق می افتد:

  • برای پیشگیری از تشکیل مایعات در ناحیه درمان ، لوله های تخلیه ترشحات مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بیمار ، کبودی ، درد و تورم را در ناحیه درمان ، تجربه می کند.
  • بی حسی ناحیه درمان ، از عوارض جانبی فرایند درمان می باشد.
  • ناحیه درمان ، با گاز استریل ، پانسمان می شود.
  • نتیجه کوچک کردن سینه بلافاصله بعد از جراحی قابل رویت می باشد.

خود مراقبتی بعد از جراحی ماموپلاستی چگونه است؟

بهترین دکتر ماموپلاستی در تهران دستورالعمل هایی از قبیل موارد زیر را در اختیار تان قرار می دهد :

  • چگونه بعد از جراحی ماموپلاستی ، از ناحیه جراحی شده مراقبت کنید.
  • برای کمک به پیش رفتن با کیفیت فرایند بهبود و کاهش احتمال بروز عفونت ، داروهایی توسط پزشک ، تجویز می شود.
  • پزشک دستورالعمل هایی را در خصوص کنترل سلامت عمومی و ناحیه جراحی در اختیار بیمار خود قرار می دهد.
  • او زمان جلسه فالوآپ را مقرر کرده و بیمار موظف است در تاریخ مقرر شده ، جهت بررسی کیفیت پیشرفت فرایند بهبود ، در جلسه شرکت کند.

هزینه ماموپلاستی در تهران سال 1401

هزینه عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی در سال 1401، بر حسی پارامترهای مختلف ، از جمله موارد زیر ، دارای دامنه متغیری می باشد.

  • دستمزد جراح متخصص
  • هزینه خدمات مرکز درمان
  • هزینه های مربوط به بیهوشی و متخصص و پرسنل بیهوشی
  • هزینه آزمایشات و تست های مورد نیاز قبل از جراحی
  • موقعیت جغرافیایی محل درمان

عوارض ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی ، مانند هر فرایند جراحی دیگری می تواند عوارض و خطراتی را به همراه داشته باشد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین مولفه ها در به حداقل رساندن عوارض و خطرات درمان ، دقت در انتخاب جراح می باشد. یک متخصص با تجربه که به کل فرایند و همه جنبه های آن احاطه کامل داشته و نتایج درخشانی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است ، می تواند احتمال بروز این خطرات و عوارض را به حداقل سطح ممکن برساند.

برخی خطرات بالقوه این فرایند ، شامل موارد زیر می باشد:

  • بدشکل شدن و غیر طبیعی به نظر رسیدن سینه ها بعد از جراحی
  • تجمع مایعات و ترشحات در ناحیه درمان
  • بروز اختلال در فرایند شیردهی
  • مواجهه با برخی مشکلات و واکنش های مربوط به بیهوشی

آیا بعد از جراحی ماموپلاستی ، اثر زخم برجای می ماند؟

یکی از سوالات رایج بیماران جراحی ماموپلاستی که بعنوان یک دغدغه ، ذهن آنها را به خود مشغول می کند ، نگرانی از بر جای ماندن جای زخم بعد از جراحی می باشد.

بعد از تکمیل فرایند ، بهترین دکتر جراح ماموپلاستی در تهران ، دستورالعمل هایی را با عنوان مراقبت های بعد از جراحی در اختیار شما قرار می دهد که رعایت دقیق و اجرای آنها می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی از بین رفتن اثر زخم یا جای بخیه بعد از جراحی داشته باشد. برخی از این نکات مربوط به مراقبت های بعد از جراحی ، شامل موارد زیر می باشد:

  • در صورت بروز مشکلاتی از قبیل تب ، لرز ، خونریزی و خروج غیر طبیعی ترشحات و قرمز شدن ناحیه درمان به پزشک مراجعه کنید.
  • احساس خشکی در ناحیه درمان ، طبیعی بوده و نشانه ای از بهبود می باشد.
  • میزان مصرف سدیم را با هدف کاهش احتمال تورم در ناحیه درمان ، کاهش دهید.
  • بمنظور آبرسانی کافی به بدن ، میزان مصرف مایعات را افزایش دهید. نوشیدن مایعات علاوه بر حفظ هیدراسیون ، سرعت گردش خون را بهبود بخشیده و به دفع سموم و مواد اضافی از بدن کمک می کند.
  • بمنظور پیشگیری از عفونت در ناحیه درمان ، داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده را طبق دستور ، مورد استفاده قرار دهید.
  • در پوشیدن سوتین های مخصوص تجویز شده بعد از عمل ماموپلاستی ، در طول چهار هفته اول بعد از عمل به طور مستمر ، دقت عمل لازم را به کار ببندید.
  • لباس های راحت بر تن کنید و از وارد آوردن فشار به سینه ها خودداری کنید.
  • پماد و کرم های توصیه شده توسط پزشک را با دقت مورد استعمال قرار دهید.

نحوه خوابیدن بعد از ماموپلاستی

پزشک به بیمار خود توصیه می کند بعد از ماموپلاستی ، برای مدتی ، به پشت بخوابد تا از وارد آمدن فشار به سینه ها ، جلوگیری شود. وارد آمدن فشار به سینه ها باعث مختل شدن نتیجه درمان می شود.

همچنین در زمان خوابیدن ، بهتر است با قرار دادن دو بالش ، سر را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید. این کار علاوه بر جلوگیری از وارد آمدن فشار به سینه ها ف در کاهش تورم نیز مفید می باشد.

در دوره بعد از جراحی ماموپلاستی از چه کارهایی باید خودداری کنیم؟

تا زمان صلاحدید پزشک از مصرف الکل خودداری کنید. الکل خطر خونریزی بعد از جراحی را تشدید کرده و در صورت مصرف همزمان با داروهای تجویز شده توسط پزشک ، اختلالاتی را در فرایند درمان ایجاد می نماید.

عدم استراحت و از سر گیری زود هنگام فعالیت های روزمره بعد از جراحی ، احتمال لخته شدن و کبودی و تورم را افزایش می دهد.

مصرف داروهای رقیق کننده خون به دلیل تاثیر منفی آنها بر روی افزایش احتمال خونریزی ، باید مورد اجتناب قرار گیرد.

در طول دوره بهبود بعد از جراحی ماموپلاستی ، استعمال سیگار ممنوع می باشد.

انجام فعالیت های سنگین از جمله فعالیت های فیزیکی باید تا مدت تعیین شده توسط پزشک به تعویق انداخته شود.