جراحی بینی نام آشنا برای بهبود شکل و عملکرد بینی ، یکی از رایج ترین پروسیجرهای جراحی پلاستیک صورت است که در میان مردان و زنان بسیار رواج داشته و در قالب مدل های مختلف از جمله مدل بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی با تکنیک های ویژه ، قابل اجرا می باشد. در این مقاله به بررسی جراحی بینی طبیعی به عنوان فرایندی برای تغییر اندازه ، شکل ، موقعیت و ضخامت بینی و رفع سایر ایرادات در این اندام کانونی و در نهایت ، خلق یک بینی با ظاهر و عملکردی کاملاً طبیعی و نچرال خواهیم پرداخت. برای دستیابی به نتیجه ای رضایت بخش ، وقت گذاشتن با هدف گوش کردن به بیمار برای درک اهداف و دغدغه های او ، بسیار حائز اهمیت است.

جراحی بینی طبیعی - دکتر شیرزادگان

فواید عمل بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی در زمان اجرا به دست یک جراح پلاستیک ماهر و صاحب تجربه مانند دکتر اسماعیل شیرزادگان ، می تواند مشکلات درمانی و زیبایی بسیاری را در بینی رفع نماید. رینوپلاستی طبیعی ، علاوه بر برداشتن قوز ، تقارن بینی را نیز بهبود بخشیده و نازک یا پهن بودن ناهنجار در پل بینی را درمان می کند. در عمل بینی طبیعی ، تنظیم زاویه بین لب و بینی ، بزرگ یا کوچک کردن اندازه سوراخ های بینی ، بهبود تنفس و تغییر طول بینی ، مورد هدف می باشد. بیمار در طول جلسه مشاوره ، با مطرح کردن دغدغه های خود ، می تواند پزشک را در خلق نتیجه ای منحصر به فرد و رضایت بخش ، یاری رساند.

چه افرادی داوطلب ایده آل جراحی بینی طبیعی هستند؟

انجام عمل بینی نچرال نه تنها مستلزم برخورداری جراح از مهارت استثنایی است بلکه به بالاترین حس هنری برای خلق یک بینی با ظاهر و عملکردی کاملاً طبیعی که در هارمونی کامل با سایر ویژگی های صورت باشد ، نیاز دارد. با توجه به متفاوت بودن بینی هر بیمار ، بینی باید به گونه ای تغییر داده شود که برازنده صورت بیمار باشد. فاکتورهای متعددی از قبیل ارتفاع بینی ، سن بیمار و ضخامت پوست در ایده آل بودن شکل جدید بینی که تحت جراحی بینی طبیعی قرار گرفته است ، دخیل می باشد. عمل بینی طبیعی ، سایر ویژگی های صورت از قبیل پیشانی ، چشم ها ، گونه و چانه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در صورت مصداق داشتن یکی از موارد زیر در مورد شما ، داوطلب خوبی برای جراحی بینی نچرال محسوب می شوید:

  • قصد بهبود بخشیدن شکل ظاهری بینی تان را داشته باشید.
  • دچار مشکلات تنفسی از راه بینی باشید.
  • قبلاً رینوپلاستی انجام داده و نتایج آن برای شما رضایت بخش نبوده است.
  • از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید و انتظارات تان از عمل بینی طبیعی ، منطقی باشد.

فرایند جراحی بینی طبیعی

از نظر فنی ، این عمل جراحی با ایجاد برش هایی که به دلیل قرار داشتن در موقعیت استراتژیک ، به خوبی قابل پنهان شدن هستند ، انجام می شود. این برش ها به بهترین جراح بینی این امکان را می دهد تا پوست بینی را کنار زده و به غضروف و استخوان پایه ، دسترسی پیدا کند. استخوان و غضروف پایه ، برای خلق هارمونی و تعادل بیشتر با سایر اجزای صورت تغییر داده می شود. فرایند عمل بینی طبیعی حدوداً سه ساعت طول می کشد.

تکنیک های عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی با دو رویکرد جراحی باز و بسته ، قابل اجرا می باشد. در رینوپلاستی طبیعی به روش بسته ، از برش هایی استفاده می شود که منحصراً در داخل بینی ایجاد می شوند و در نتیجه ، هیچ جای زخم قابل رویتی بر جای نمی ماند. البته ، همه انواع مشکلات بینی با این روش قابل درمان نمی باشد و در صورت پیچیده بودن فرایند ، روش باز مورد استفاده قرار می گیرد. در جراحی بینی طبیعی به روش باز ، علاوه بر برش های داخلی ، یک برش در پوست بین دو سوراخ بینی ، با هدف کنار زدن پوست بینی و دسترسی به ساختار های داخلی ، ایجاد می شود. دکتر شیرزادگان در طول جلسه مشاوره با بیمار ، در خصوص تکنیک مناسب برای درمان سفارشی بینی بیمار خود ، با او گفتگو می کند.

ریکاوری عمل بینی طبیعی

بعد از رینوپلاستی بینی طبیعی ، در بینی احساس گرفتگی می کنید که به مرور زمان ، فروکش خواهد کرد. بینی بعد از جراحی ، اصطلاحاً گچ گرفته می شود که بعد از حدوداً یک هفته به همراه بخیه ها ، برداشته می شود. تورم ، کبودی و خونریزی ، عوارض جانبی هستند که کاملاً طبیعی بوده و در طول دوره ریکاوری به میزان قابل ملاحظه ای فروکش کرده و بینی شما شکل جذاب و جذاب تری پیدا می کند. بعد از جراحی بینی طبیعی ، معمولاً درد مختصری را تجربه می کنید. بیشتر بیماران به علت تورم ، در داخل بینی احساس فشار می کنند. درد با داروی مسکن به راحتی قابل کنترل است.

تورم و کبودی در درجات مختلف در بیماران مختلف تجربه می شود و اغلب در طول 7 الی 14 روز اول فروکش می کند. در زمان خوابیدن ، برای کمک به کاهش تورم عمل بینی طبیعی ، سر را با قرار دادن چند بالش در موقعیت بالاتر نسبت به بدن قرار دهید. بخش عمده تورم در طول 6 هفته فروکش کرده و مقدار باقی مانده آن که البته بسیار جزئی می باشد ، به زمان طولانی تری برای فروکش کردن نیاز دارد. بیشتر بیماران می توانند بعد از 7 تا 14 روز به محل کار خود بازگردند.

نتایج جراحی طبیعی بینی تا چه مدت ماندگار است؟

وقتی تورم به طور کامل فروکش کرد ، نتیجه جراحی بینی طبیعی نمایان شده و تا آخر عمر ماندگار خواهد بود. فروکش کردن کامل تمام علائم التهاب و تورم گاهی به یک سال زمان نیاز دارد. یکی از چندین مزیت جراحی نچرال بینی ، توانای دستیابی به نتیجه ای است که تا چندین دهه ماندگار است. تنها در صورت رضایت بخش نبودن نتیجه عمل بینی طبیعی ، عمل بینی ترمیمی ، مورد نیاز می باشد بنابراین برای اینکه یکبار جراحی بینی را تجربه کنید و با همان یک بار ، صاحب بهترین نتیجه شوید ، دکتر شیرزادگان اهمیت انتخاب یک جراح پلاستیک صورت با تجربه و دارای بورد تخصصی و فلوشیپ در رینوپلاستی را مورد تاکید قرار می دهد.

آیا بعد از رینوپلاستی طبیعی ، اسکار بر جای می ماند؟

اگر جراحی بینی طبیعی شما با تکنیک باز انجام شده باشد ، برشی در خارج از بینی شما ایجاد می شود. یک جراح بینی با تجربه و ماهر و صاحب نگاه هنری ، این برش را با ظرافت و در موقعیتی خلق می کند که نهایتاً بعد از سپری شدن دوره بهبود ، اثری از آن بر جای نمی ماند. یکی از ملاحظات در عمل بینی طبیعی ، خلق بینی است که آثاری از عمل در آن نمایان نباشد و یک جراح بینی خود ، این مهم را در طول اجرای فرایند ، لحاظ می کند.

هزینه جراحی بینی طبیعی

عمل بینی نچرال ، شکل ظاهری و عملکرد بینی شما را بهبود بخشیده و هارمونی را در میان ویژگی های صورت شما خلق می نماید. جراح بینی شما ، پیشرفته ترین تکنیک مناسب برای خلق زیباترین نتیجه متناسب با ویژگی های صورت شما را انتخاب کرده و طرح درمان سفارشی را ترسیم می کند. هزینه درمان نیز بعنوان یکی از فاکتورهای این فرایند ، در طول جلسه مشاوره ، مورد بحث قرار می گیرد. هزینه عمل بینی طبیعی تحت تاثیر فاکتورهای متعدد از قبیل موارد زیر قرار دارد:

  • تکنیک استفاده شده و پیچیدگی درمان
  • قیمت جراح
  • هزینه بیهوشی
  • هزینه های خدمات مرکز درمان
  • داروها

بهترین جراح بینی طبیعی در تهران

جراحی بینی طبیعی یک فرایند جراحی بسیار چالش برانگیز است که انتخاب یک جراح بینی خوب مجهز به جدیدترین تکنولوژی روز و مهارت مثال زدنی در خلق بینی طبیعی متناسب با نیازها و اهداف بیمار را به امری الزامی تبدیل می کند. در فرایند انتخاب بهترین جراح بینی ، توصیه های دکتر شیرزادگان را که در ذیل آمده است ، بعنوان راهکارهایی مفید ، مد نظر قرار دهید:

  • جراح پلاستیک صورت دارای بورد تخصصی در رینوپلاستی را انتخاب کنید.
  • جراح بینی را انتخاب کنید که بارها و بارها ، جراحی بینی با مدل های مختلف را انجام داده و رکوردهای درخشانی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.
  • جراح بینی را انتخاب کنید که دارای سطوح پیشرفته تجربه باشد.
  • جراح بینی را انتخاب کنید که نسبت به بیمار خود ، سلامت و منافع او و نیز خلق بهترین نتیجه از جراحی بینی ، متعهد باشد.

جراحی بینی طبیعی مردانه

هر چند اهداف دنبال شده در جراحی بینی طبعی در مردان و زنان یکی است ولی می توان تمایزهایی برای عمل بینی طبیعی برای این دو جنسیت قایل شد. از نظر دکتر شیرزادگان ، این تفاوت ها به آناتومی و ایده های زیبایی از نظر هر یک از این دو جنسیت ، نسبت داده می شود.

تفاوت های آناتومیکی

مردان به طور طبیعی ، دارای پل بینی پهن تر و نوک بینی آویزان تر می باشند. سوراخ های بینی در مردان اغلب پهن تر بوده و پوست سوراخ ها و نوک بینی نیز ضخیم تر است. تفاوت در پهنای سوراخ ها ، ضخامت پوست و پروجکشن نوک بینی باعث می شود که پزشک ، جراحی بینی طبیعی در مردان و زنان را با روش هایی اندکی متفاوت با یکدیگر انجام دهد.

ایده آل های زیبایی

علاوه بر تمایزات آناتومیکی ، زنان و مردان ، ایده ال ها و اهداف متفاوتی را در فرایند عمل بینی طبیعی جستجو می کنند. مردان دوست دارند پروفایل صورت قدرتمند و مردانه را در کنار تقارن و هارمونی داشته باشند. در حالیکه زنان اغلب خواهان داشتن بینی طریف تر با نوک تیزتر و پل بینی باریک تر هستند. دکتر شیرزادگان در کنار حفظ ویژگی های طبیعی ، تلاش می کند تا این فاکتورها را در فرایند جراحی بینی طبیعی بگنجاند.

جراحی طبیعی بینی گوشتی

بینی های گوشتی از بافت های غضروفی که استحکام کمی دارند تشکیل شده اند. ضعف در بافت های تشکیل دهنده باعث شده تا در طول جراحی برای اعمال تغییرات محدودیت هایی بوجود آید. چرا که این ساختار قادر نیست تغییرات چندان زیادی را تحمل کند. از این بابت در اکثر اوقات گفته می شود که جراحی بینی طبیعی بهترین انتخاب برای کسانی است که دماغ گوشتی دارند. چرا که در حین عمل بینی به صورت طبیعی ، تمامی اصلاحات در حد نرمال اعمال شده و تغییرات زیادی در بافت ها صورت نمی گیرد. بنابراین ساختار بینی گوشتی می تواند تغییرات اعمالی را حفظ کرده و نتیجه عالی از عمل رقم خورد.

جراحی بینی طبیعی با لیزر

در یک بازه زمانی موج تبلیغاتی در خصوص عمل کردن بینی با لیزر راه افتاده بود که البته توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. با توجه به آشنایی نسبی افراد با فناوری لیزر و دقتی که در انجام پروسه ها دارد ، مشخصا زمانی که در روند جراحی کردن بینی نامی از آن برده شود ، شمار زیادی از متقاضیان برای انجام آن اقدام می کنند.
اما مطلب شایان ذکر این است که چنین امری تا به الان در حقیقت اتفاق نیفتاده است. جراحی بینی طبیعی با لیزر تنها یک شعار تبلیغاتی است که نباید فریب آن را بخورید. ایرادات بینی که مربوطه به بافت های زیرین آن هستند تنها به کمک تیغ جراحی برای همیشه برطرف می شوند. شاید در آینده لیزر بتواند راه خود را به پروسه های جراحی بینی پیدا کند اما در حال حاضر چنین چیزی امکان پذیر نیست.

پروسه های غیر جراحی برای داشتن یک بینی طبیعی :

افرادی هستند که می خواهند ایرادات بینی شان را برطرف کرده و به فرم طبیعی برسند اما در عین حال تحت جراحی قرار نگیرند. امروزه روندهای مثل تزریق ژل و فیلر در رفع ایرادات بینی کاربرد دارند. اما بهتر است بگوییم این پروسه های ایرادات را می پوشانند. زیرا همان طور که کمی پیش توضیح دادیم عیوبی که در بافت های استخوانی و غضروفی دماغ پدیدار شده اند تنها با ابزار جراحی برطرف می شوند. پروسه های غیر جراحی به طور موقت قادرند ایرادات جزئی را پوشش دهند و لازم است که پس از چند ماه مجدداً برای تمدید نتیجه تحت روند مربوطه قرار بگیرد. برخلاف جراحی بینی طبیعی که تنها با یک پروسه نتیجه دائمی را برایتان رقم می زند.