عمل بینی یکی از محبوب ترین فرایند های زیبایی است که در سراسر دنیا ، زنان و مردان بسیاری را که برای زیبایی های خود ارزش قایل بوده و به ارتقا دادن آن اهمیت می دهند ، به سمت خود جلب نموده است. این فرایند جراحی حقیقتاً یک راه حل کارساز برای رفع بسیاری از ایرادات اندام کانونی صورت یعنی بینی می باشد که می تواند با خلق نتیجه ای زیبا ، هارمونی و تقارنی را در صورت شکل دهد که زیبایی های سایر بخش های صورت را نیز پر رنگ تر به تصویر بکشد. اما یکی از دغدغه هایی که ذهن بسیاری از بیماران داوطلب این فرایند درمان را به خود مشغول می کند ، هزینه جراحی بینی است. دکتر اسماعیل شیرزادگان ، یکی از بهترین جراحان صاحب نام در این حوزه ، با درک این دغدغه بیماران خود ، در طول جلسه ارزشمند مشاوره ، بخشی از زمان را به تشریح این بخش از فرایند اختصاص داده و با در الویت قرار دادن منافع بیمار خود ، بهترین طرح را برای تبدیل هزینه صرف شده از سوی بیمار برای این فرایند درمان به یک سرمایه گذاری ارزشمند و مادام العمر ، ترسیم می کند.

هزینه جراحی بینی - دکتر شیرزادگان

چه فاکتورهایی بر روی هزینه جراحی بینی اثر می گذارد؟

عمل زیبایی بینی تنها یک فرایند قرار گرفتن در زیر تیغ جراحی در اتاق عمل نیست. عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا یک نتیجه مینیاتوری زیبا در این اندام ظریف در صورت خلق شود. در این بخش برخی فاکتورهای تاثیر گذار در طول فرایند جراحی بینی ، که هریک بخشی از هزینه درمان را تشکل می دهند ، مورد اشاره قرار می دهیم :

  • مهارت و تجربه جراح

یکی از مهم ترین اقدمات در طول فرایند این عمل ، انتخاب یک جراح بینی خوب و صاحب تجربه و مهارت می باشد. انتخاب یک جراح خوب ، هزینه صرف شده برای جراحی را به یک سرمایه گذاری سود ده تبدیل می کند. جراحان بر حسب میزان تجربه و مهارت خود ، دستمزد های متفاوتی را دریافت می کنند. ولی باید همیشه این شعار را به خاطر داشته باشید که کیفیت ، ارزان نیست.

  • هزینه های بیهوشی

عمل بيني معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. قرار گرفتن تحت بیهوشی ، با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته و به دست بهترین متخصص بیهوشی ، قطعاً یک ضامن برای حفظ سلامت بیمار در طول اجرای فرایند تلقی می شود.

  • موقعیت جغرافیایی مرکز درمان

مراکز درمان مستقر در موقعیت های جغرافیایی مختلف در سراسر کشور و حتی در مناطق مختلف پایتخت ایران ، تهران ، مجهز به امکاناتی هستند که از نظر سطح کیفیت و خدمات ، در طبقات مختلفی قرار دارند. میزان بهره مندی از این امکانات و خدمات ، هزینه ای که باید برای فرایند جراحی تان پرداخت کنید را تحت تاثیر قرار می دهد.

عمل بینی ارزان ، واقعیت یا تبلیغ

امروزه ، رسانه های اجتماعی یکی از پر کاربرد ترین منابع کسب اطلاعات می باشند که بسیاری از افراد از آن بعنوان ساده ترین و در دسترس ترین راه برای کسب اطلاعات بهره می برند. اما متاسفانه ، برخی افراد سودجو از این فرصت سوء استفاده کرده و با به دام انداختن برخی افراد ناآگاه ، منافع شخصی خود را دنبال کرده و سلامت دیگران را به خطر می اندازند.

همانطور که پیشتر ذکر شد ، هزینه جراحی بینی یکی از دغداغه های برخی بیماران داوطلب این است پس طبیعی است که با مشاهده تبلیغی از قبیل جراحی بینی ارزان ، به سمت آن ترغیب شویم و گاهی به دلیل ناآگاهی در دام پهن شده گرفتار شویم.

دکتر اسماعیل شیرزادگان بهترین جراح بینی تهران ، به همه عزیزانی که قصد دارند با بهره بردن از مزایای ایم جراحی ، جذابیت خود را دو چندان کرده و از زیبایی های زندگی بیشتر لذت ببرند توصیه می کند که قبلاً هر گونه اقدامی برای قرار گرفتن در مسیر جراحی ، مشورت با یک پزشک صاحب تجربه و معروف را در الویت قرار دهند تا با کسب اطلاعات معتبر بتوانند بهترین قدم را برداشته و خود را طعمه تبلیغات کذب ننمایند.

هزینه عمل بینی استخوانی

بینی دارای یک چارچوب کلی ظاهری است ولی اجزای مختلف آن در زیر پوست بینی دارای ویژگی های متفاوتی می باشد که پزشکان برای تشریح آن به زبانی ساده تر ، از عباراتی از قبیل بینی گوشتی یا بینی استخوانی استفاده می کنند.

بینی های استخوانی به داشتن ویژگی هایی از قبیل پوست نازک ، بافت غضروفی قوی ، و اغلب یک برآمدگی به نام قوز بر روی پل بینی شهرت دارند.

بسیاری پزشکان معتقدند که پوست نازک و چارچوب غضروفی قوی در این نوع بینی یک مزیت محسوب می شود و در نتیجه جراحی بینی استخوانی از چالش کمتری برخوردار خواهد بود. همین امر می تواند هزینه عمل بینی را تحت تاثیر قرار دهد. البته این بدان معنا نیست که همه بینی های استخوانی دارای ایرادات برابری هستند. پزشک در طول جلسه مشاوره ، ایرادات بینی را شناسایی کرده و در خصوص هزینه درمان ، به بیمار خود اطلاع رسانی می نماید

هزینه جراحی بینی گوشتی

بینی گوشتی یکی دیگر از انواع بینی است که با توجه به مشخصه های ویژه خود به این نام خوانده می شود. بینی های گوشتی اغلب دارای پوست ضخیم ، چارچوب غضروفی ضعیف و غدد چربی فراوان بر روی پوست می باشند. پوست ضخیم و بافت غضروفی ضعیف یک نقطه ضعف برای بینی گوشتی محسوب می شود. غضروف بینی باید دارای چنان استحکامی باشد که بتواند شکل جدید خلق شده در طول عمل را مورد پشتیبانی قرار داده و حفظ نماید. گاهی پزشک برای بالا بردن قدرت این بخش از بینی ، به پیوند غضروف متوسل می شود. غضروف از خود بینی ، گوش یا دنده تهیه می شود. همین بخش ها ، فرایند را پیچیده تر می کند و نهایتاً هزینه درمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

هزینه جراحی بینی با مدل طبیعی فانتزی و نیمه فانتزی  

یکی از پیشرفت های رخ داده در حوزه جراحی این است که بینی با مدل های مختلف از قبیل مدل بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی قابل درمان است. هر یک از این مدل ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. یکی از مهم ترین ماموریت های جراح این است که مدل بینی برازنده بر روی صورت شما را که دارای بیشترین تناسب ، هارمونی و هماهنگی با سایر اجزای صورت است به شما پیشنهاد کند. قرار است جراحی ، زیبایی چهره شما را افزایش دهد پس باید بینی در مرکز صورت شما قرار گیرد که با سایر بخش های صورت شما در هماهنگی کامل بوده و برازنده صورت شما باشد تا هزینه صرف شده برای درمان ، بهترین بازده را برای شما به همراه داشته باشد.

مدل های مختلف بینی ، بر حسب میزان پیچیدگی اجرا و مهارت جراح در خلق آنها ، در دامنه متغیری از هزینه قرار دارند.

قیمت عمل بینی با لیزر چقدر است ؟

یکی دیگر از تبلیغاتی که امروزه زیاد به چشم مان می خورد جراحی با لیزر است. لیزر یک تکنولوژی بسیار پیشرفته در عصر حاضر است که می تواند آثاری از حضور آن را در صنایع مختلف از جمله صنعت زیبایی جراحی دماغ مشاهده نمود. البته ، این بدان معنا نیست که جراحی با استفاده از لیزر قابل انجام است. این جراحی جز به دستان هنرمند و با به کار گیری علم یک جراح بینی حاذق و صاحب تجربه ، تحت یک فرایند جراحی ، به هیچ روش دیگری قابل اجرا نیست. اما نقش لیزر در این حوزه چیست؟ در طول فرایند جراحی برش هایی برای دستیابی به چارچوب داخلی بینی ، در بخش بیرونی و داخلی بینی ایجاد می شود. این برش ها این فرایند را به یک پروسیجر تهاجمی تبدیل می کنند. استفاده از لیزر برای ایجاد برش ها باعث پایین آمدن سطح خونریزی شده و در نتیجه از میزان تهاجمی بودن این فرایند می کاهد.

جراحی ترمیمی بینی ، گران تر از عمل اولیه

گاهی به دلیل کوتاهی در انجام ماموریت انتخاب بهترین جراح بینی تان ، مرتکب اشتباهی می شوید که پیامد آن ، محروم ماندن از صاحب یک بینی زیبا شدن و فرو ریختن تمام رویاهایی است که برای دیدن لحظه با شکوه یک بینی زیبا بعد از جراحی در سر پرورانده بودید. توصیه اکید دکتر اسماعیل شیرزادگان ، بهترین جراح بینی تهران ، دقت عمل به خرج دادن و وقت گذاشتن برای انتخاب یک جراح بینی خوب است. اگر در این انتخاب اشتباه کنید و پیامد بر جای ماندن ایرادات ناشی از این عمل زیبایی گریبانگیر شما شود ، علاوه بر متحمل شدن فشار روحی ، ناچارید برای رفع آن ایرادات ، هزینه مضاعفی را برای قرار گرفتن تحت عمل بینی ترمیمی بپردازید.

بیمه و پوشش هزینه جراحی بینی

عمل زیبایی دماغ دارای ماهیت گزینشی است به این معنی که با هدف زیبایی انجام گرفته و الزامی به انجام آن با هدف حفظ سلامت ندارد. بنابراین می توان نتیجه گیری کرد که شرکت های بیمه ، هزینه ای را بابت آن پوشش نخواهند داد. البته در برخی موارد ، این عمل با هدف رفع ایرادات فانکشنال انجام می شود. یعنی ایرادات موجود در بینی ، مشکلاتی را در تنفس به وجود آورده و می تواند برای سلامت فرد خطر آفرین باشد. در این شرایط کارشناسان بیمه با جمع آوری مدارک لازم ، اقدامات لازم را جهت پوشش دادن هزینه درمان ، انجام خواهند داد.

هزینه ملزومات عمل جراحی بینی

یکی از بخش های فرایند عمل ، دوره ریکاوری است. در این دوره اتفاقاتی از قبیل چسب زدن به بینی ، مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک انجام می شود. ملزوماتی از قبیل چسب ، گاز استریل ، داروهای تجویزی ، لوازم مورد نیاز برای شستشوی بینی و برخی موارد دیگر ، مواردی هستند که قبل از جراحی تهیه شده و جهت مصرف در دوره ریکاوری ، آماده می شوند. اگر بخواهیم خیلی ریز بینانه هزینه عمل بینی را بررسی کنیم ، اضافه کردن این هزینه ها به هزینه کل ، خالی از لطف نیست.