اگر شما هم از تجمع چربی در کل بدن یا بخشی از آن مانند پاها ، شکم ، بازو ، غبغب و غیره ناراضی هستید و به دنبال راه حل مناسبی برای خلاص شدن از آن و رسیدن به یک اندام زیبا می باشید انجام لیپوماتیک برای شما مفید است، اما پیش از اقدام به آن بهتر است اطلاعات جامع و مفیدی در این خصوص داشته باشد که دکتر شیرزادگان بهترین جراح لیپوماتیک تهران در مقاله پیش رو این اطلاعات را با شما به اشتراک گذاشته است.

لیپوماتیک - دکتر شیرزادگان

لیپوماتیک ، جدیدترین فرایند برای برداشتن چربی از نواحی حاوی چربی های نا مطلوب با نتیجه ای کاملاً متفاوت و باور نکردنی در مقایسه با سایر روش های چربی برداری مثل لیپوساکشن یا لیپولیزر می باشد.

لیپوماتیک بر یک مبنای درمان سرپایی انجام می شود و در شرایط نرمال ، تحت بی حسی موضعی قابل اجرا می باشد. در این فرایند ، حجم زیادی از سلول های چربی در جلسه اول با کمترین میزان کبودی ، تورم و درد ، برداشته می شود. این متد نه تنها باعث ایجاد افتادگی پوست قابل ملاحظه نمی شود ، بلکه به سفت شدن پوست نیز کمک می کند.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن

تفاوت هایی متعددی بین لیپوماتیک و لیپوساکشن وجود دارد که عبارتند از :

• لیپوساکشن ، چربی بیشتری را برداشت می کند.
  • لیپوساکشن در بیماران دارای شاخص جرم بدن بالاتر استفاده می شود.
  • ليپوماتيك می تواند سلول های چربی بیشتری را شکل دهی کند.
  • لیپوماتیک در شکل دهی بدن ، بهتر عمل می کند.

مراحل عمل لیپوماتیک

در پروسیجر لیپوماتیک ، سلول های چربی به صورت فیزیکی ، بدون پرتوتاپی یا حرارت ، تخریب می شوند و با حرکات نوسانی لوله کانولا ، امولسیون می شوند و سپس این چربی ها به آرامی با استفاده از دستگاه ، از بدن خارج می گردند. مشکل ایمنی که در فرایند لیپوساکشن ، نگران کننده است ، خوشبختانه در فرایند ليپوماتيك وجود ندارد. لیپوماتیک نه تنها به کاهش وزن منجر می شود ، بلکه اندازه ، حجم و فرم را نیز تغییر داده و بهبود می بخشد. لیپوماتیک یک پروسیجر ساده است که با حداقل خطر و ریسک ، نتایج رضایت بخشی را بر جای می گذارد.

لیپوماتیک در شکم با روش های قدیمی، متفاوت است. در فرایند ليپوماتيك ، ابزار و دستگاه ها ، مدرن تر و پیشرفته تر هستند و در نتیجه ، عوارض و مشکلات از قبیل کبودی ، تورم و درد ، موقتی بوده و ظرف چند روز بعد از جراحی از بین می روند.

مزایای لاغری با دستگاه لیپوماتیک

• در فرایند لیپوماتیک ، بیهوشی عمومی استفاده نمی شود. این فرایند ، تحت بی حسی موضعی انجام می شود و در نتیجه بیمار در طول اجرای درمان ، دردی را تجربه نمی کند.
  • اگر جراحی به دست یک متخصص و در یک کلینیک مجهز به اتاق عمل انجام شود ، احتمال بروز عفونت به حداقل می رسد.
  • احتمال آمبولی در پروسیجر ليپوماتيك ، بسیار کمتر از روش های لیپوساکشن است.
  • سفت شدن پوست در فرایند لیپوماتیک در مقایسه با سایر روش ها بهتر اتفاق می افتد.
  • کبودی تجربه شده در این تکنیک ، در مقایسه با سایر روش ها کمتر است.
  • فرایند لیپوماتیک در تهران بر یک مبنای سرپایی انجام می شود و در نتیجه ، بیمار می تواند فعالیت های نرمال خود را سریع تر آغاز کند.
  • تورم و درد در فرایند لیپوماتیک کمتر است.
  • بیمار بعد از تکمیل فرایند درمان ، خستگی کمتری را تجربه می کند.
  • چربی برداشته شده از بدن در طول فرایند لیپوماتیک ، برای سایر بخش های دیگر مثل لب ها و گونه ها قابل استفاده می باشد.

معایب دستگاه لیپوماتیک

• زمان مورد نیاز برای اجرای فرایند ليپوماتيك ، بیشتر است.
  • لیپوماتیک اغلب منحصراً در نواحی شکم ، ران ها و بازوها قابل اجرا بوده و در همه نواحی قابل انجام نمی باشد.
  • به دلیل حرکت های کانولا ، بدن بیمار دچار کبودی می شود.
  • افراد مبتلا به دیابت ، فشار خون و بیماری های قلبی قبل از اقدام به انجام فرایند ، باید با پزشک خود مشورت کنند.

اقدامات قبل از لاغری با لیپوماتیک

• بهترین دکتر لیپوماتیک تهران شما را معاینه می کند و در صورت چاقی مفرط ، لیپوماتیک برای شما توصیه نمی شود.
  • در صورت مصرف الکل و سیگار، قطع مصرف آنها دو هفته قبل از درمان ، توصیه می شود.
  • مصرف آسپرین و محصولات حاوی آن باید 10 روز قبل از درمان ، متوقف شود.
  • پزشک به شما توصیه می کند مصرف ویتامین E را ترک کنید.
  • شب قبل از جراحی حمام کنید تا احتمال بروز عفونت کاهش یابد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

نکات مراقبتی بعد از این تکنیک بسیار اندک می باشد ولی شما باید برای دستیابی به یک بهبود مناسب ، آنها را دنبال کنید. این نکات شامل موارد زیر است :

• در ناحیه درمان از کمپرس سرد یا گرم استفاده نکنید.
  • در روزهای بعد از جراحی برای سرعت گرفتن فرایند بهبود ، قدم بزنید.
  • به مدت چند هفته ، از خوردن غذاهای حاوی نمک خودداری کنید.
  • مقدار مصرف روغن را در رژیم غذایی تان کاهش دهید.
  • از ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین برای چند هفته خودداری کنید.
  • حداقل دو هفته شنا نکنید.
  • در طول یک ماه بعد از لیپوماتیک در تهران ، از حمام کردن با آب داغ خودداری کنید.
  • در 24 ساعت اول بعد از جراحی ، حمام نکنید.

سن مناسب برای لیپوماتیک

علیرغم عدم وجود محدودیت سنی برای ليپوماتيك ، متخصصان توصیه می کنند که افراد در دوره بلوغ که بدن همچنان در حال رشد است و تغییرات هورمونی در دامنه پر نوسانی قرار دارد ، اقدام به این جراحی نکنند. حداقل سن برای این درمان ، 20 سالگی و حداکثر آن 50 سالگی می باشد. پس از 50 سالگی ، سیستم ایمنی بدن روند نزولی داشته و از خاصیت ارتجاعی پوست که یک پارامتر مهم در این فرایند است ، کاسته می شود.

هزینه لیپوماتیک در تهران

قیمت لیپوماتیک به تعداد نواحی هدف برای درمان در بدن بیمار وابسته است. این جراحی با توجه به اجرا تحت بی حسی موضعی ، در مقایسه با جراحی های مشابهی که تحت بیهوشی عمومی انجام می شوند ، ارزان تر هستند.

این فرایند درمان ، گزینشی می باشد و در نتیجه شرکت های بیمه ، هزینه های آن را پوشش نمی دهند. فاکتورهای مختلف از قبیل دامنه گستردگی درمان ، تجربه جراح ، تجهیزات مورد استفاده ، موقعیت جغرافیایی مرکز درمان و برخی موارد دیگر ، بر روی هزینه نهایی تاثیر گذار می باشند. جراح در جلسه مشاوره ، در خصوص هزینه درمان با بیمار خود گفتگو می کند.

داوطلب ایده آل لیپوماتیک

داوطلبین خوب برای ليپوماتيك ، افرادی هستند که شاخص جرم بدن ( BMI ) آنها کمتر از 30 بوده و از خاصیت ارتجاعی خوبی در پوست برخوردار باشند. این بدان معناست که نتایج در بیماران جوان تری که سیگار نیز استعمال نمی کنند ، بهتر است. افرادی که دارای عضلات ضعیف و پوست شل و افتاده ای هستند ، نمی توانند از مزایای جراحی لیپوماتیک ، به خوبی بهره مند شوند.

نواحی قابل درمان با لیپوماتیک

این فرآیند در نواحی متعددی در بدن از قبیل نواحی زیر قابل اجرا می باشد:

• شکم و پهلو ها
  • کمر
  • پاها
  • بازوها
  • لیپوماتیک ران
  • لیپوماتیک صورت

ریکاوری بعد از عمل لیپوماتیک

جراحی لیپوماتیک دارای دوره ریکاوری کوتاهی می باشد. دوره ریکاوری اغلب دو الی چهار روز بوده و علت کوتاه بودن آن به تکنیک منحصر به فرد و کاهش خونریزی ارتباط دارد. تجربه کردن اندکی تورم و کبودی و درد بعد از فرایند ، کاملاٌ طبیعی می باشد. این عوارض نرمال ، در مدت کوتاهی بعد از فرایند ، فروکش می کنند.

عوارض لیپوماتیک

1. عفونت ممکن است در حین عمل یا بعد از آن در ناحیه زخم ایجاد شود و علائمی از قبیل تب ، درد ، قرمز شدن ناحیه درمان و تورم را به همراه داشته باشد.
  2. در افراد مسن ، ليپوماتيك می تواند کبودی بیشتری را که شبیه به کوفتگی به نظر می رسد ، به همراه داشته باشد.
  3. گاهی بعد از جراحی ، در اثر خونریزی یا لخته شدن خون ، هماتوم اتفاق می افتد.
  4. در صورت سپرده شدن فرایند به متخصص جراحی که از تجربه کافی برخوردار نیست ، احتمال برخورد لوله کانولا به عصب و عروق و آسیب ددیگی آنها وجود دارد.
  5. عدم رعایت دستورالعمل های پزشک ، می تواند خطر بازگشت چربی را به همراه داشته باشد.

لیپوماتیک برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

جراحی لیپوماتیک ، برای افرادی که پوست آنها شل و افتاده بوده و از خاصیت ارتجاعی خوبی برخوردار نیست ، افراد مبتلا به فشار خون بالا و دیابت ، افراد سیگاری و افرادی دچار اضافه وزن بوده و از وزن استاندارد ثابتی برخوردار نیستند ، توصیه نمی شود.