لیفت سانترال لب یک فرایند جراحی است که فضای بین بینی و لب بالا را کوتاه می کند. این پروسیجر ، بافت صورتی رنگ را که در زمان برجسته تر بودن لب ها ، بیشتر است ، افزایش داده و لب ها را جذاب تر نشان می دهد. همچنین با استفاده از لیفت لب ، دندان های جلو ، بیشتر نشان داده می شوند. این فرایند ، گزینه خوبی برای افرادی است که دوست دارند به جای حجم ، ارتفاع لب های آنها بیشتر شود. دکتر شیرزادگان بهترین جراح سانترال لب در تهران در این مقاله به این موضوع پرداخته است تا اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

لیفت سانترال لب - دکتر شیرزادگان

 

مزایای لیفت سانترال لب

نتیجه نهایی لیفت سانترال لب ، بسیار ظریف است ولی مزایای قابل ملاحظه ای را بر جای می گذارد. چندین مزیتی که بلافاصله بعد از لیفت لب نمایان می شوند ، شامل موارد زیر می باشند:

  • کوتاه شدن طول لب بین بینی و دهان
  • افزایش نمایش داده شدن دندان ها
  • افزایش جذابیت لب ها
  • کوتاه تر شدن طول بخش پایینی در میانه صورت
  • افزایش حجم بخش صورتی رنگ لب ها
  • بهبود چین و چروک های روی لب
  • بهبود شکل گوشه های لب ها
  • جوانسازی شدن لب ها و ناحیه پایین صورت
  • بهبود تعادل در چهره صورت در اطراف لب ها
  • کاهش نیاز به تزریق فیلر

روند لیفت سانترال لب چگونه است؟

لیفت سانترال لب یک فرایند زیبایی است که یک جراحی کوتاه بوده و عوارضی را به دنبال نداشته و با ماندگاری دائمی ، می توانید برای سال ها از جذابیت لب های خود لذت ببرید. این فرایند تحت بی حسی عمومی انجام شده و به مدت 45 دقیقه الی یک ساعت طول می کشد. بهترین جراح سانترال لب ابتدا ناحیه ای را که قرار است برش در آن ایجاد شود ، علامت گذاری می کند. سپس برش را ایجاد کرده و پوست اضافی را برمی دارد. پس از برداشت پوست اضافی و بالا کشیده شدن لب ، ناحیه برش خورده ، بخیه زده می شود. با توجه به موقعیت استراتژیک برش ها ، معمولاً جای زخم قابل مشاهده ای از آن باقی نمی ماند. نتیجه به دست آمده از این فرایند ، بسیار ایده آل است.

اقدامات قبل از جراحی لیفت سانترال لب

  1. شش ساعت قبل از جراحی ، چیزی نخورید و ننوشید.
  2. پزشک از شما می خواهد تا در طول هفته های منتهی به روز ليفت سانترال لب در تهران ، سیگار کشیدن را ترک کنید. سیگار کشیدن بر روی بیهوشی تاثیر نامطلوبی می گذارد.
  3. 48 ساعت قبل از فرایند جراحی ، از نوشیدن الکل به دلیل مداخله آن در فرایند بیهوشی ، خودداری کنید.
  4. دو هفته قبل از لیفت سانترال لب در تهران ، از مصرف آسپرین و هرگونه رقیق کننده خون خودداری کنید.
  5. پروسیجر این جراحی در مطب بهترین دکتر سانترال لب در تهران تحت بی حسی موضعی به جای بیهوشی عمومی قابل اجرا می باشد.

مراقبت های بعد از فرایند جراحی لیفت سانترال لب

  1. به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید 24 ساعت بعد از پروسیجر ، استراحت کنید.
  2. از انجام ورزش های سنگین و سیگار کشیدن تا چند هفته بعد از عمل ، خودداری کنید.
  3. از خوابیدن بر روی صورت و زیاد باز کردن دهان ، خودداری کنید.
  4. از یک مسواک کوچک استفاده کنید و با دقت و ملایمت مسواک بزنید.
  5. لب هایتان را مرطوب نگه دارید.
  6. برش ها را بعد از فرایند ، طبق توصیه های دکتر لیفت لب ، مرطوب نگه دارید.

چگونه برای لیفت سانترال لب آماده شویم؟

قبل از ليفت سانترال لب ، بیمار با بهترین جراح سانترال لب در تهران ملاقات می کند. چک آپ های اولیه انجام می شود و پزشک طول بین لب بالا و بینی را اندازه گیری می کند. در زنان این فاصله باید 1 الی 1.5 سانتی متر و در مردان 1.3 الی 1.5 سانتی متر باید باشد. اگر این فاصله بیشتر از اندازه های مذکور باشد ، بیمار ، داوطلب خوبی برای لیفت لب محسوب می شود.

دکتر خوب برای لیفت سانترال لب دستورالعمل های زیر را توصیه می کند :

  • از مصرف آسپرین ، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی خودداری کنید. این محصولات باعث افزایش احتمال خونریزی می شوند.
  • حداقل دو روز قبل از جراحی ، سیگار کشیدن را ترک کنید.
  • در صورت ابتلا به آلرژی پزشک را در جریان قرار دهید.
  • فهرستی از داروهای مصرفی تان تهیه کرده و در اختیار پزشک قرار دهید.
  • در روز جراحی ، آرایش نکنید.

ماندگاری نتیجه لیفت سانترال لب چقدر است؟

ماندگاری لیفت سانترال لب دائمی بوده و تنها با بالا رفتن سن و طی شدن طبیعی فرایند پیری و از دست رفتن حالت کشسانی پوست و کاهش تولید کلاژن ، نتایج زیبای به دست آمده از این فرایند زیبایی ، دستخوش تغییر می شود. علیرغم این موضوع ، در دوره پیری نیز لب ها در مقایسه با لب های طبیعی دوره پیری ، زیباتر خواهند بود.

چه کسانی داوطلب ایده آل لیفت سانترال لب محسوب می شوند؟

مناسب ترین داوطلبین برای لیفت لب ، افرادی هستند که :

  1. مایل به بهبود دادن شکل ظاهری لب های خود باشند.
  2. لب بالای آنها نازک ، بدون شکل و آویزان باشد.
  3. به طور طبیعی ، لب های آنها فاقد تقارن باشد.
  4. لب های آنها به طور مادرزادی ، نازک باشد.
  5. لب بالا با سایر بخش های صورت هارمونی نداشته باشد.

در طول مشاوره اولیه با دکتر خوب برای لیفت سانترال لب ، بیمار درباره اهداف و خواسته های خود با پزشک ، صحبت می کند. پزشک علاوه بر لیفت لب ، در صورت نیاز ، در خصوص سایر گزینه هایی که می تواند نتیجه عمل لیفت لب را تکمیل کرده و زیبایی و جذابیت چهره را افزایش دهد با بیمار خود گفتگو می کند.

ریکاوری بعد از لیفت سانترال لب

  • بخیه ها به مدت 5 الی 7 روز دست نخورده باقی می مانند.
  • بخیه های غیر جذبی در مقایسه با بخیه های جذبی ، التهاب کمتری را بوجود آورده و جای زخم ناشی از آنها نیز جزئی تر است.
  • در طول چند روز اول بعد از عمل لیفت سانترال لب ، بیمار باید بر ریو برش ها پماد آنتی بیوتیک قرار داده و با استفاده از محصولاتی از قبیل وازلین ، آبرسانی به برش را در طول فرایند بهبود به خوبی انجام دهد.
  • با نزدیک شدن به هفته دوم بعد از جراحی ، برش شروع به پنهان شدن می کند. فرایند بهبود نرمال برش موقتی را بر جای می گذارد که در ابتدا قرمز رنگ و برجسته بوده و به مرور ، از بین می رود و با آرایش کردن به راحتی محو می شود.
  • بهتر است در طول دوره ریکاوری ، بیمار دو هفته در منزل بماند و استراحت کند.
  • دور ماندن از نور مستقیم آفتاب و استفاده از کرم های ضد آفتاب در صورت اجتناب ناپذیر بودن خروج از منزل ، نکته دیگری است که در دوره ریکاوری باید رعایت شود.

فیلم لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب با چه اهدافی انجام می شود؟

لیفت لب ، دو مشکل اصلی را درمان می کند:

نخست ، بخش سفید رنگ بزرگ تر در ناحیه بالایی لب ، یکی از علائم پیری در چهره می باشد. با بالا تر رفتن سن بانوان ، بخش سفید رنگ لب بالایی آنها بلند تر می شود و از بخش قرمز رنگ لب ، کاسته می شود. این چیزی است که خود فرد ، متوجه آن نمی شود ولی علامت پیری محسوب می شود.

سانترال لب ، بخش سفید بالای لب را از بین می برد و جوانی چهره در این ناحیه از صورت را بازیابی می نماید.

دومین هدف اصلی انتخاب لیفت سانترال لب ، این است که بزرگ تر بودن بخش سفید در بالای لب ، چهره را به ویژگی های صورت مردانه ، نزدیک می کند. کاهش ناحیه سفید رنگ بالای لب ، باعث می شود که چهره ، ظاهری زنانه تر پیدا کند.

کاهش اندازه بخش سفید رنگ بالای لب ، باعث نمایان شدن بیشتر قرمزی لب می شود و لب ها را بزرگ تر ، زنانه تر ، جوان تر و جذاب تر نشان می دهد.

آیا لیفت سانترال لب ، جای اسکار را بر جای می گذارد؟

پاسخ کوتاه به این سوال ، بله است.

زمانی که ما برشی را در پوست ایجاد می کنیم ، جای زخم از آن بر جای می ماند. این یکی از رایج ترین سوالاتی است که از سوی بیماران پرسیده می شود و علت این است که برش در صورت واقع شده و قطعاً سطح حساسیت و دغدغه فرد را بالا می برد.

البته انتخاب بهترین دکتر لیفت سانترال لب در تهران با دهه ها تجربه در جراحی صورت ، الزامی می باشد. جراح با تجربه ، تکنیک هایی را برای بستن زخم به کار می گیرد که برجای ماندن حداقل جای زخم را تضمین می کند به طوری که بعد از سری شدن فرایند بهبود ، عملاً جای زخمی بر جای نخواهد ماند.

انواع تکنیک های لیفت لب سانترال

این عمل جراحی با استفاده از تکنیک های مختلف ، بر اساس صلاحدید و تشخیص بهترین دکتر لیفت سانترال لب ، متنوع می باشد. در این بخش از مقاله به ارائه اطلاعاتی در خصوص هر یک از این تکنیک ها خواهیم پرداخت :

1 . لیفت لب به روش مستقیم

همانطور که از نام آن پیداست ، در این پروسیجر ، برشی مستقیماً در انتهایی ترین لبه خارجی لب بالا ایجاد می شود. سپس پوست بالا کشیده شده و بخش صورتی رنگ لب ، نمایان تر می شود. در این فرایند ، اثری از برش ایجاد شده در حاشیه لب بالا باقی خواهد ماند.

2 . لیفت لب از زیر بینی

در تکنیک لیفت سانترال لب از زیر بینی ، برش دقیقاً در زیر بینی ایجاد می شود. سپس پوست بالا کشیده می شود. مزیت این روش این است که با بالا کشیده شدن پوست ، علاوه بر نمایان تر شدن قسمت صورتی رنگ لب و برجسته تر شدن لب ، فاصله بین لب و بینی نیز کاهش می یابد و شکل زیباتری را پیدا می کند.

3 . لیفت لب به روش ایتالیایی

در این روش ، از دو برش استفاده می شود. این دو برش به طور جداگانه و به شکل عمودی در پایه هر سوراخ بینی ایجاد شده و از طریق آنها ، لب بالا کشیده می شود.

4 . لیفت از گوشه های لب

برش ها در این تکنیک ، در گوشه های لب ایجاد می شود. سپس لب بالا کشیده می شود. این تکنیک باعث می شود که لب ها حالت خندان تری پیدا کرده و حالت افتادگی گوشه لب ها ، رفع شود. می توان این تکنیک را با لیفت سانترال لب ، برای خلق لب هایی که در عین شکل لبخند داشتن ، از برجستگی زیبایی نیز برخوردار هستند ، ترکیب نمود.

چه نوع بیهوشی در لیفت سانترال لب استفاده می شود ؟

لیفت لب تحت بی حسی موضعی قابل اجرا می باشد. پزشک با اجرای پروسه بی حسی موضعی ، شرایطی را فراهم می کند که بیمار ، در طول پروسیجر ، هیچ دردی را احساس نکند. بعد از رفع اثر بی حسی ، داروهای مسکن برای مدیریت درد احتمالی ، تجویز می شود.

آیا لیفت سانترال لب دردناک است؟

بسیاری از بیماران ، در بیان تجربه خود از لیفت سانترال لب ، این فرایند زیبایی را بعنوان یک تجربه بدون درد ، معرفی کرده اند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، جراحی ، تحت بی حسی موضعی انجام می شود و در نتیجه در طول اجرای فرایند ، دردی تجربه نمی شود و پس از آن نیز داروهای مسکن برای کنترل درد مورد استفاده قرار می گیرند

جراحی لیفت سانترال لب چقدر طول می کشد؟

لیفت لب ، یک فرایند نسبتاً ساده است که تقریباً 45 دقیقه به طول می انجامد. لیفت سانترال لب در تهران اغلب تحت بی حسی موضعی انجام می شود و در نتیجه دوره ریکاوری آن نیز کوتاه است. این فرایند ، با سرعت ، به شکلی بی خطر و با حداقل سطح درد ، قابل اجرا می باشد.

آیا لیفت سانترال لب به همراه عمل بینی امکان پذیر است؟

در فرایند عمل بینی ، برشی در ستونچه بینی ایجاد می شود تا پوست بینی کنار زده شده و چارچوب بینی جهت انجام اصلاحات لازم ، در معرض دید قرار گیرد. در لیفت لب نیز ، پوست از همین ناحیه برش داده می شود تا بخش اضافی آن جدا شده و لب بالا کشیده شود.

با توجه به موقعیت مشترک برش در هر دو فراین درمان لیفت سانترال لب و جراحی بینی ، می توان به طور همزمان ، دو پروسیجر را با هم اجرا نمود. این کار باید به دست یک جراح با تجربه و ماهر انجام شود تا مردگی پوست اتفاق نیافتد و جای زخم بعد از جراحی ، بر جای نماند.

بهترین دکتر لیفت سانترال لب تهران

پاسخ به این سوال که بهترین دکتر لیفت سانترال لب کیست زمانی مشخص می شود که نتایج درمان را بر روی بیماران مختلف ، مشاهده کرده و خودمان در خصوص بهترین پزشک ، قضاوت کنیم.

در زمان تجزیه و تحلیل نتیجه درمان در بیمارانی که تحت این فرایند زیبایی قرار گرفته اند یا در زمان مشاهده عکس های آنها ، باید چندین فاکتور را مد نظر قرار دهیم. هرچند فرایند لیفت لب ، پروسیجر ساده ای محسوب می شود ، ولی نتیجه درمان ، زمانی جذاب خواهد بود که جراحی ، به دست یک متخصص با تجربه که با تمام ابعاد درمان و آناتومی لب ، آشنایی و احاطه کامل دارد ، انجام پذیرد.

برش هایی که برای انجام لیفت ایجاد می شوند ، باید در موقعیتی باشند که هیچ اثری از آن بعد از سپری شدن دوره بهبود مشاهده نشده و اینگونه به نظر برسد که فرد ، به طور طبیعی ، از همان بدو تولد ، صاحب چنین لب های زیبا و جذابی بوده است.

نتیجه خلق شده توسط بهترین جراح سانترال لب در تهران ، بهترین معیار در تشخیص کیفیت کار وی بوده و به این ترتیب می توان در انتخاب جراح لیفت لب ، قدم موثری برداشت.

چه کسانی داوطلب ایده آل لیفت سانترال لب محسوب نمی شوند؟

اگر فاصله بین پایه بینی و بالای لب 1.5 سانتی متر نباشد ، شما داوطلب خوبی برای سانترال لب محسوب نمی شوید.

سیگاری بودن و عدم توانایی برای اجرای مراقبت های بعد از عمل نیز شما را بعنوان یک داوطلب خوب برای لیفت سانترال لب ، شناسایی نخواهد کرد.

در صورتی که به دیابت ابتلا دارید یا مشکلی دارید که بر روی توانایی خون برای لخته شدن اثر می گذارد ، باید با پزشک خود صحبت کنید.

فیلم عمل سانترال لب همراه با نانو فت و جراحی بینی

شاید بسیاری از افراد این سوال در ذهنشان ایجاد شود که آیا عمل لیفت لب را می توان با سایر عمل های زیبایی انجام داد همانطور که در ویدیو ذیل مشاهده می کنید این عمل به صورت همزمان با جراحی بینی و نانوفت انجام شده است.

چگونه از زخم ها بعد از لیفت سانترال لب مراقبت کنیم؟

در موقع غذا خوردن ، دهان را بیش از یک اینچ باز نکنید تا خطر باز شدن برش ها بوجود نیاید. این کار را تا یک هفته ادامه دهید

برش ها را تمیز کنید. در صورتی که در ناحیه درمان ، پوسته شکل گرفته است ، از یک پنبه مرطوب که به پر اکسید هیدروژن ( 1.4 پر اکسید هیدروژن و 3.4 آب ) آغشته شده است ، ناحیه درمان را با ملایمت تمیز کنید. پس از آن بر روی برش ها ، پماد آنتی بیوتیک بگذارید.

در طول اولین ویزیت بعد از جراحی لیفت سانترال لب ، تمام بخیه ها کشیده می شوند. تمام بخیه های باقی مانده ، جذبی هستند و به خودی خود رفع می شوند. بخیه ها معمولاً 5 الی 7 روز بعد از جراحی ، کشیده می شوند.

از قرار دادن ناحیه درمان در معرض نور خورشید جداً خودداری کنید. در صورت اجتناب ناپذیر بودن ، از کرم ضد آفتاب SPF30 استفاده کنید. حتی یک آفتاب سوختگی مختصر نیز می تواند تورم را تشدید کرده و باعث حساس شدن برش ها شده و اسکار های دائمی را به وجود آورد.

فرایند بهبود در افراد مختلف ، متفاوت است. ولی تقریباً یک دوره یک ساله زمان لازم است تا نتیجه نهایی درمان پدیدار شده و اسکار ها رفع شوند. بعد از بهبود کامل برش ها و در زمان صلاحدید پزشک ، می توانید استفاده از ژل سیلیکون بر روی اسکار ها را با هدف سرعت گرفتن بهبود آنها ، مورد استفاده قرار دهید.

تغذیه بعد از لیفت سانترال لب

  • رژیم غذایی : بعد از لیفت سانترال لب ، غذاهایی بخورید که نرم باشند و نیازی چندانی به جویده شدن نداشته باشند. این کار را برای یک هفته ادامه دهید. از خوردن غذاهایی از قبیل سالاد ، گوشت های سفت ، یا جویدن آدامس خودداری کنید.
  • آبرسانی : با نوشیدن 8 الی 10 لیوان آب در روز ، بدن خود را هیدراته نگه دارید. سعی کنید در زمان نوشیدن مایعات ، از نی استفاده کنید. از نوشیدن الکل در حین مصرف داروهای مسکن ، خودداری کنید.

استحمام بعد از لیفت سانترال لب

  • دوش گرفتن : شما می توانید روز بعد از جراحی لیفت سانترل لب ، موها و صورت خود را بشویید. از فرو بردن صورت در آب جداً خودداری کنید.
  • حمام آب داغ / استخر: تا زمانی که زخم های شما به طور کامل بهبود پیدا نکرده اند و جراح ، بهبودی کامل آنها را تائید نکرده است ، از رفتن به سونا ، جکوزی ، استخر و استفاده از حمام آب داغ خودداری کنید. دوره بهبود کامل زخم های ناحیه جراحی ، حدوداً دو هفته طول می کشد. بهتر است یک ماه دست نگه دارید چون راه یابی باکتری به ناحیه درمان ، می تواند خطراتی از قبیل عفونت را به همراه داشته باشد.

فعالیت بعد از جراحی لیفت سانترال لب

  • حرکات لب : از کشیدن لب بالا و وارد آوردن فشار بر روی برش های زیر بینی جداً خودداری کنید. هر گونه بی دقتی می تواند باعث باز شدن برش ها شود.
  • فعالیت فیزیکی : برخاستن از جا و قدم زدن بسیار حائز اهمیت است. نباید دائم وقت خود را به استراحت در تختخواب بگذرانید. چند روز بعد از جراحی لیفت سانترال لب می توانید فعالیت های روزمره را از سر بگیرید. خم نشوید و از انجام حرکات کششی یا بلند کردن اجسام سنگین در طول هفته اول بعد از جراحی خودداری کنید.

هزینه لیفت سانترال لب در تهران

لیفت لب به دلیل یک فرایند زیبایی گزینشی بودن ، تحت پوشش شرکت های بیمه قرار ندارد. از اینرو هزینه درمان ، بر حسب پزشکی که این جراحی به دست او انجام شده است و نیز موقعیت جغرافیایی مرکز درمان ، سال جراحی متغیر می باشد. به عنوان مثال هزینه لیفت سانترال لب در سال 1401 با 1400 و 1399 یکسان نمی باشد.

در جلسه مشاوره با بهترین جراح سانترال لب در تهران ، وی اطلاعات کافی را در خصوص هزینه درمان ، در اختیار شما قرار می دهد.

عوارض لیفت سانترال لب

مثل هر فرایند جراحی ، لیفت لب نیز دارای برخی مشکلات بالقوه می باشد و همین امر ، سپردن فرایند جراحی به دست یک پزشک حاذق و با تجربه را به امری الزامی تبدیل می نماید.

عوارض این جراحی ، شامل موارد زیر می باشد:

  • بر جای ماندن جای زخم
  • بهبود ضعیف زخم
  • از دست رفتن مقدار زیاد خون در طول اجرای فرایند
  • آسیب دیدگی عصب
  • بروز واکنش های آلرژیک به بی حسی

لیفت سانترال لب در مقایسه با فیلرهای تزریقی

فیلرهایی از قبیل ژوویدرم ، رستیلن و غیره ، ارتفاع بخش قرمز رنگ لب را افزایش می دهند ولی در این روند ، تنها ارتفاع عمودی لب اضافه می شود.

تزریق بیش از حد فیلر به لب می تواند باعث حجیم شدن بیش از حد لب شده و لب را شبیه به منقار اردک نماید.

ولی فرایند لیفت سانترال لب ، برخلاف فیلرها ، دارای نتیجه ماندگار و دائمی می باشد و راه حل خوبی برای دستیابی به جوانسازی لب ها محسوب می شود.

با یک بار هزینه کردن برای بهره مندی از درمان ، می توانید برای همیشه از داشتن لب هایی جذاب لذت ببرید و نیازی نیست که برای حفظ نتیجه درمان ، مانند تزریق فیلر ، فرایند درمان را تکرار کنید.

نتیجه نهایی لیفت سانترال لب چه زمان قابل مشاهده است؟

بعد از لیفت لب ، ناحیه درمان تا چند روز متورم می باشد. این تورم کاملاً طبیعی بوده و بعد از 3 الی 5 روز فروکش می کند. به طور کلی می توانید نتیجه جراحی لیفت سانترال لب خود را بعد از 2 الی 3 هفته یعنی بعد از فروکش کردن عوارض نرمال بعد از پروسیجر ، مشاهده کنید.