آیا بدشکلی و مشکلات فانکشنال بینی برایتان غیر قابل تحمل شده و قصد دارید تا با قرار گرفتن تحت عمل بینی به رفع آنها اقدام کنید و از طرفی عوارض جراحی بینی برای شما نگران کننده است ؟ جراحان بینی خوب در طول اقدمات قبل از جراحی ، با انجام تست ها و آزمایشات ، به بررسی شرایط عمومی سلامت بیمار می پردازند تا با بررسی کیفی نتایج حاصل ، بتوانند فرایند درمان را در امن ترین و بی خطر ترین موقعیت به اجرا رسانده و نتیجه زیبای جراحی را در کنار حداقل سطح ممکن عوارض عمل بینی به مرحله اجرا در آورند. دکتر اسماعیل شیرزادگان ، بهترین جراح بینی در تهران ، معتقد است که بین پایین ترین سطح عوارض جراحی زیبایی بینی و مهارت و تجربه جراح بینی ، ارتباط کاملاً مستقیمی برقرار است و به همین دلیل اهمیت انتخاب یک جراح خوب را بارها و بارها مورد تاکید قرار می دهد.

عوارض جراحی بینی - دکتر شیرزادگان

خونریزی بعد از عمل جراحی بینی

خونریزی یکی از رایج ترین عوارض جراحی بینی محسوب می شود چون رگ های خونی در طول هر جراحی دچار آسیب دیدگی می شوند. بیشتر بیماران بخش کوچکی از خون خود را در طول فرایند جراحی از دست می دهند. یکی از اصولی که جراح در اقدامات قبل از جراحی بینی ، بر روی آن تاکید می کند ، تست خون برای اطمینان از عدم ابتلای بیمار به ناهنجاری های خونی می باشد. پزشک استفاده از داروهای رقیق کننده خون حتی قرص آسپرین را که می تواند باعث تشدید خونریزی شود ، ممنوع کرده و اجتناب از برخی داروها و مکمل های گیاهی را نیز توصیه می کند. پزشک از نتیجه تست خون قبل از عمل ، برای ترسیم بی خطر ترین و ایمن ترین طرح درمان استفاده می نماید.

واکنش های معکوس به بیهوشی در عمل رینوپلاستی

این عارضه جانبی زمانی بیمار را درگیر خود نمی کند که جراح بینی برای بیهوشی عمومی بیمار خود ، از یک متخصص بیهوشی صاحب تجربه و وارد به کار برای اجرای فرایند بیهوشی در بی خطر ترین و ایمن ترین شرایط ممکن ، کمک گرفته باشد. بازهم تست های قبل از عمل برای اطمینان از برخورداری بیمار از یک شرایط سلامت عمومی خوب و تحقیق درباره واکنش های بیهوشی موروثی برای پیشگیری از بروز هر گونه احتمال واکنش منفی به بیهوشی ، یکی دیگر از توصیه هایی است که جراح بینی خوب برای بالا بردن ضریب ایمنی فرایند درمان توصیه می کند.

انسداد بینی

گرفتگی یا انسداد بینی گاهی بعد از جراحی بعنوان یکی از عوارض عمل بینی اتفاق می افتد. در طول فرایند جراحی ، کانتورهایی جدید خلق می شود و تغییراتی در سپتوم بینی ایجاد شده و در برخی موارد اندازه بینی کاهش داده می شود. تورم اولیه نیز در بروز مشکلات مرتبط با گرفتگی بینی دخیل می باشد. این تورم به مرور زمان فروکش می کند و شما با بینی جدید خود سازگار می شوید. بافت اسکار بر جای مانده از عمل می تواند باعث تشدید گرفتگی از طریق باریک کردن مجاری بینی شود. همچنین گاهی لازم است برای شکل دهید به بینی از گرافت استفاده شود. این موارد می تواند تغییراتی را در اندازه مجرای بینی ایجاد کند. در اینجا نیز نقش پر رنگ جراح بینی در به کار گیری تکنیک مناسب جهت پیشگیری از بروز مشکلات را شاهد هستیم.

توصیه اکید دکتر اسماعیل شیرزادگان به بیماران داوطلب جراحی ، دقت عمل به خرج دادن در فرایند انتخاب جراح می باشد.

عفونت بعد از عمل

عفونت یکی از عوارض جراحی بینی نادر است چون زمانی که بخشی از بدن جراحی می شود ، ارسال خون به آن ناحیه تقویت می شود. برای پیشگیری از بروز مشکل عفونت بعد از عمل ، به بیمار توصیه می شود تا علائمی از قبیل تب ، تورم بیش از حد ، خروج ترشحات بد بو از بینی یا درد غیر عادی را به دقت تحت کنترل قرار داده و در صورت تجربه این علائم ، بلافاصله پزشک را در جریان امر قرار دهد.

نارضایتی از نتیجه جراحی بینی

عدم رضایت از نتیجه عمل یکی از عوارض جراحی بینی است که چاره به حداقل رساندن آن ، دقت عمل به خرج دادن در فرایند انتخاب جراح بینی خوب و انجام یک جلسه مشاوره کامل و جامع با بیمار و به دست آوردن یک چشم انداز صحیح در خصوص نتیجه عمل می باشد. انتظارات غیر منطقی که برخی بیماران به علت عدم آگاهی صحیح از این فرایند درمان دچار آن می شوند ، توسط یک جراح بینی خوب که صادقانه اصلاحات امکان پذیر قابل اجرا در بینی را شرح می دهد ، مدیریت می شود. در اجرای اصلاحات قابل اجرا در بینی ، تمایلات ، انتظارات ، کیفیت و کمیت بافت باقی مانده در بینی و پشتیبانی ساختاری ، بافت اسکار بر جای مانده از جراحی های قبلی ، ضخامت و انعطاف پذیری پوست و بسیاری فاکتورهای دیگر مد نظر قرار داده می شود. دکتر اسماعیل شیرزادگان ، بهترین جراح بینی در تهران ، به شما توصیه می کند که حتماً از منطبق بودن نتیجه شرح داده شده توسط جراح بالقوه با اهداف منطقی خود از فرایند عمل ، اطمینان حاصل کنید.

عوارض جراحی بینی را ارزیابی کنید.

بهترین جراحان حتی بهترین متخصصان رینوپلاستی و جراحی بینی ترمیمی ، تمامی عوارض جانبی محتمل در طول فرایند جراحی را برای بیماران خود تشریح کرده و اطمینان حاصل می کنند که بیمار به خوبی آنها را درک کرده است. اگر بنا به هر دلیل جراح تشخیص دهد که کفه ترازوی خطرات و عوارض عمل بینی از کفه مزایای آن سنگین تر است ، برای شما توضیح می دهد که شما داوطلب مناسبی برای عمل دماغ نیستید. گاهی اوقات مشکل شما موقتی است و جراح ابتدا اقداماتی را جهت درمان آن قبل از ورود به فرایند جراحی انجام داده و پس از مساعد شدن شرایط و اطمینان از بی خطر بودن فرایند جراحی ، اقدام به عمل می نماید.

توصیه هایی برای به حداقل رساندن عوارض جراحی بینی

  • جراح بینی متخصص و دارای سابقه درخشان در انجام عمل های بینی موفقیت آمیز را انتخاب کنید.
  • تحقیقات لازم را جهت اطمینان از این مطلب که جراح بینی بالقوه شما صاحب سال ها تجربه بوده و بخش عمده ای از کارنامه کاری او به خلق نتایجی درخشان و موفقیت آمیز در جراحی اختصاص دارد ، انجام دهید.
  • به طور شفاف درباره عوارض جراحی بینی با پزشک خود گفتگو کنید و به یقین برسید که پاسخ تمام سوالات خود را در این خصوص دریافت کرده و به طور کامل آنها را درک کرده اید.
  • درباره طرح جراح خود در خصوص مدیریت عوارض عمل بینی سوال کنید.
  • پزشک جراحی را انتخاب کنید که یک گفتگوی شفاف با شما را انجام داده و بسیار متعهد باشد.
  • تمامی دستورالعمل های توصیه شده توسط جراح بینی را با دقت دنبال کنید.

عوارض خوردن غذاهای سفت بعد از جراحی

در روزهای منتهی به روز جراحی تان ، زمانی که در حال میل کردن یکی از وعده های غذایی تان هستید ، در حین جویدن غذا ، بینی تان را لمس کنید. می بینید که بینی در زمان جویده شدن غذا چقدر تکان می خورد. با انجام این تست قبل از جراحی ، می توانید به خوبی درک کنید که چرا جراح به شما توصیه می کند که بعد از عمل ، در طول دوره ریکاوری از خوردن غذاهای سفت اجتناب کنید. بینی بعد از عمل به شدت آسیب پذیر و حساس است و وارد آمدن یک فشار کوچک می تواند به بافت ظریف تازه شکل داده شده آن آسیب وارد کند. به همین دلیل بهتر است در طول دوره ریکاوری رژیم غذایی خود را به غذاهای نرم و در عین حال مغذی ، تغییر دهید تا بینی فرصت مناسبی برای بهبود سریع تر داشته باشد.

عوارض عدم شستشوی بینی

گوش کردن به توصیه های پزشک ، با توجه به احاطه کامل او به آنچه در مدیریت عوارض جراحی بینی ، به نفع بیمار می باشد بسیار حائز اهمیت است. البته بدن شما خود فرایند بهبود را آغاز می کند ولی باید بدانید که اگر اقدامات لازم جهت تمیز کردن بینی را با دقت دنبال نکنید ، ممکن است فرایند بهبود به تعویق افتاده و عوارض ناخوشایندی نتیجه جراحی شما را تهدید کند.

بعد از عمل ، گرفتگی بینی بعنوان یکی عوارض عمل بینی ، برای شما آزار دهنده خواهد بود. البته این عارضه جانبی کاملاً نرمال بوده و علت آن ، تجمع خون و مخاط خشک شده در بینی می باشد. شما باید این خون و مخاط خشک شده را به آرامی پاک کنید. شما می توانید از محلول سالین یا پر اکسید هیدروژن برای تمیز کردن و شستشو دادن بینی استفاده کنید. البته در خصوص بهترین روش شستشو از پزشک سوال کنید. گرفتگی سوراخ های بینی می تواند درد آور باشد چون شما نمی توانید از راه بینی نفس بکشید و احساس می کنید چیزی در بینی شما گیر کرده است. ولی از طرفی فرو بردن انگشت در بینی اصلاً توصیه نمی شود چون می تواند باعث آسیب زدن به بینی شود.

چگونه از عوارض جراحی بینی جلوگیری کنیم ؟

نتیجه نهایی جراحی به فاکتورهای متعددی وابسته است. بیماران دارای رنگ پوست روشن ، سیستم ایمنی سالم ، ظرفیت بهبود قوی و ژن های مناسب ، نتیجه جراحی بهتری را تجربه خواهند کرد. همچنین دنبال کردن دقیق دستورالعمل های پزشک قبل و بعد از جراحی بسیار حائز اهمیت است. ولی مهم ترین چیز داشتن انتظارات منطقی می باشد.

این جراحی یک فرایند بسیار متنوع است به طوری که نمی توان همه بینی ها را تحت یک چارچوب تحت جراحی قرار داد. بینی باید با سایر بخش های صورت در هماهنگی کامل باشد چون یک سبک خاص بینی که برای یک فرد مناسب است ، ممکن است اصلاً برای بینی بیمار دیگر مناسب نباشد. بنابراین تحقیق برای یافتن بهترین جراح بینی که بتواند از علم و هنر جامع برای خلق بهترین نتیجه برای هر بیمار برخوردار باشد و بتواند متناسب با ویژگی های هر بیمار ، خطرات و عوارض بالقوه را مدیریت کرده و تحت کنترل در آورد ، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. تجربیات دکتر اسماعیل شیرزادگان در سطح بین المللی و سال ها سابقه درخشان او ، ضامن بهترین درمان رضایت بخش و خلق بهترین نتایج برای بیمارانی است که قرار است یکی از پر هیجان ترین اتفاقات زندگی خود یعنی جراحی را تجربه کنند.