نسبت طلایی صورت یک استاندارد زیبایی مبتنی بر شکل کلی صورت و تناسبات آن می باشد. این استاندارد شامل تقارن پیشانی ، چشم ها ، گونه ها ، دهان ، بینی و چانه ، نسبت به فاصله آنها از یکدیگر می باشد . این استاندارد همچنین شامل نحوه تاثیر نور در انعکاس ویژگی های خاص صورت از قبیل بینی ، استخوان های گونه و شقیقه ها و نیز برجستگی هر یک از این مشخصه های صورت است، اما در برخی از مواقع که صورت استاندارد های فوق را نداشته باشد افراد می توانند با انجام زاویه سازی صورت به خواسته های خود برسند دکتر اسماعیل شیرزادگان در ادامه این مطلب به صورت مفصل به این موضوع پرداخته اند پس با ما همراه باشید.

زاویه سازی صورت - دکتر شیرزادگان

بر اساس تقارن و نسبت های صورت ، نسبت طلایی از محاسبات ریاضی و هندسه برای اندازه گیری تقارن صورت استفاده می کند. برای مثال ، یک نسبت ایده آل بین طول بینی و طول گوش ، طول صورت و پهنای آن ، عرض دهان و عرض بینی و دیگر ویژگی های صورت وجود دارد که تحت عنوان شاخصه های زیبایی در سراسر جهان شناخته می شوند و زاویه سازی صورت ، ویژگی های صورت را متناسب با این شاخصه های زیبایی تغییر می دهد.

البته ، نسبت تقارن ایده آل در قومیت های مختلف ، یکسان نیست. برای مثال ، آن دسته از ویژگی هایی که در صورت یک فرد سفید پوست ، ویژگی های ایده آل در نظر گرفته می شود ، در صورت یک فرد سیاه پوست ، ویژگی ایده آلی به شمار نمی آید.

شکل دهی به صورت شامل تغییر دادن کانتورها و برجستگی های صورت از طریق روش های جراحی و بدون جراحی می باشد که اغلب ، هدف نزدیک شدن یا منطبق شدن با نسبت طلایی را دنبال می کند. پروسیجرهای شکل دهی به صورت ، در جراحی پلاستیک می تواند مشکلات زیبایی مرتبط با بینی ، فک ، گردن و پلک ها را درمان کند. شکل دهی صورت با روش های بدون جراحی نیز جایگزینی برای روش های جراحی با استفاده از یک یا چند فیلر پوستی برای خلق کانتورینگ در فک ، چانه یا استخوان های گونه ، حجم دادن به بخش های فرو رفته صورت از قبیل شقیقه ها ، یا شکل دهی به بینی و چشم ها انجام می شود.

زاویه سازی صورت به درمان بخش هایی که حجم خود را از دست داده اند یا بخش هایی پوست آنها شل و افتاده شده است و باعث بدشکل شدن ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته گردیده است ، کمک می کند. از طریق روش های جراحی و بدون جراحی ، می توان به پوست محکم تر و سفت تری دست پیدا کرده و زاویه سازی را در صورت خلق نمود. برخی از این روش ها از طریق تحریک تولید کلاژن و الاستین ، بعنوان دو فاکتور اساسی در داشتن پوستی محکم و زیبا ، تاثیر خود را در زاویه سازی صورت بر جای می گذارند.

روند های زاویه سازی صورت

  • لیفت صورت مایع

لیفت صورت مایع ، جوانی چهره را از طریق ترکیبی از فیلرهای پوستی ، نورومدولارها و تکنیک های اولتراسوند بازیابی می کند. این فرایند که کمتر از یک ساعت طول می کشد ، می تواند پوست افتاده را لیفت کرده ، به لب ها حجم داده ، نواحی فرو رفته صورت را پر کرده ، پف زیر چشم ها را به حداقل رسانده و انواع چین و چروک های صورت را از بین ببرد.

  • رستیلن

لاین رستیلن فیلرها ، شامل رستیلن ، رستیلن لیفت ، رستیلن سیلک ، رستیلن کیس ، رستیلن ریفاین و رستیلن دیفاین می باشد. این محصول که حاوی اسید هیالورونیک جوانسازی پوست است ، به از بین بردن خطوط و چین و چروک های ریز کمک کرده ، پوست را صاف نموده و به آن حجم می دهد. رستیلن ، کانتور و حجم اطراف دهان ، بینی ، و گونه ها را بازیابی می کند.

  • ژوویدرم

ژوودیرم که شامل مجموعه ژوویدرم اولترا ، ژوویدرم ولور ، ژوویدرم وبلا و ژوویدرم ولوما می باشد ، از اسید هیالورنیک آبرسان پوست تشکیل شده است که چین و چروک ها در اطرف بینی ، دهان و پیشانی را درمان می کند. این محصول ، گونه های فرو رفته و پوست افتاده در نواحی میانی صورت و گونه ها را با نتیجه ماندگاری دو ساله ، مورد هدف قرار می دهد.

  • بلوترو

این فیلر مبتنی بر هیالورونیک اسید ، ژل تزریقی برای تلفیق در ساختار طبیعی پوست می باشد. این تلفیق ، پوست صافی را خلق کرده و چین و چروک های اطراف بینی ، دهان و چانه را درمان می کند.

  • رادیس

رادیس یک تحریک کننده تولید کلاژن می باشد که بدن را به تولید کلاژن بیشتر در ساختار پوست تحریک می کند. در طول دوره جوانی ، سطوح کلاژن در بدن فراوان است و همین امر باعث داشتن پوستی نرم و صاف می شود. با بالا رفتن سن ، این پروتئین ضروری ، کاهش می یابد و منجر به شل شدن پوست و شکل گیری چین و چروک می شود. رادیس ، کلاژن پوست را بازیابی کرده ، از دست رفتگی حجم در نواحی فرو رفته صورت را درمان کرده و آثار پیری در نیمه تحتانی صورت را رفع می کند.

  • اسکولپترا

اسکولپترا محرک تولید کلاژن دیگری است که در بافت پوست برای تقویت سطوح کلاژن تزریق می شود. با افزایش سطوح کلاژن ، چارچوب پشتیبان سلول ها و بافت پوست ، بازیابی می شود. این یک گزینه خوب برای بهبود دراز مدت چین و چروک ها در نیمه پایینی صورت از قبیل خط لبخند ، چین و چروک های بین لب و بینی و خطوط پنجه کلاغی می باشد.

  • لیپوساکشن برای صورت

هر چند لیپوساکشن بیشتر برای پیکرتراشی و شکل دادن به بدن مورد استفاده قرار می گیرد ، ولی می توان از آن برای زاویه سازی صورت نیز استفاده کرد. لیپوساکشن می تواند در صورتی که شما یک بیمار با نواحی چربی در گونه ها ، چانه و گردن باشید و رژیم غذایی و ورزش در رفع چربی این نواحی ، موثر واقع نشده باشد ، بعنوان یک روش ایده آل برای زاویه سازی در این نواحی صورت مورد استفاده قرار گیرد.

  • پروتز های صورت

پروتز در نواحی مختلف صورت ، با استفاده از ایمپلنت ها با هدف زاویه سازی در صورت انجام می شود. ایمپلنت ها دارای تنوعی از اندازه و شکل بوده و در دستیابی به اهداف زیبایی دراز مدت ، از قبیل تقارن و زاویه سازی جذاب در صورت ، بسیار مفید واقع می شوند. ایمپلنت ها معمولاً برای پروتز چانه ، گونه ، فک ، بینی و لب ها با هدف رسیدن به شکلی طبیعی ، مورد استفاده قرار می گیرند.