بینی استخوانی به نوعی از بینی اطلاق می شود که دارای پل برجسته بوده و شکلی شبیه به قوز را بر روی پل بینی ایجاد کرده و همین امر ، باعث به وجود آمدن ناهمواری شده است. بسیاری از افراد دارای بینی استخوانی که برای جراحی بینی به فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک مراجعه می کنند ، از قوز بینی گلایه می کنند. این برآمدگی در افراد مختلف ، دارای اندازه و درجات متفاوتی بوده و برای همه بیماران ، یکسان نمی باشد. همین امر ، جراحی بینی استخوانی را به یک فرایند سفارشی برای هر بیمار تبدیل می کند که بهترین جراح بینی استخوانی در تهران ، متناسب با نیازهای هر بیمار خود ، طرح درمان اختصاصی را ترسیم می نماید.

جراحی بینی استخوانی - دکتر شیرزادگان

آناتومی بینی

رینوپلاستی اغلب بعنوان یکی از دشوارترین جراحی های پلاستیک محسوب می شود. بینی ارگان مهمی است و جایی برای خطا هم از نگاه زیباشناختی و هم از نگاه عملکردی در آن وجود ندارد. دست کاری پوست ، استخوان و غضروف به درک و شناخت کامل آناتومی بینی با تمام جزئیات آن نیاز دارد.

جراحی بینی استخوانی در تهران ، در یک قالب الگویی واحد انجام نمی شود. این بدان معنی است که هر صورت با ویژگی های منحصر به فرد خود ، تکنیک های ویژه ای را برای جراحی شدن بینی ، می طلبد.

بینی از چارچوب استخوانی و غضروفی تشکیل شده است. برای تغییر دادن شکل آن ، باید اصلاحاتی در این چارچوب انجام شود. بهترین جراح بینی تهران متناسب با نیازهای هر بیمار ، تغییرات مورد نیاز در بینی بیمار خود را خلق می کند.

بهترین زمان برای جراحی بینی استخوانی

ملاحظات زیر بعنوان فاکتورهای تعیین کننده در تشخیص بهترین موقعیت و شرایط برای قرار گرفتن تحت جراحی زیبایی بینی ، در نظر گرفته می شوند:

  • رسیدن به بلوغ فیزیکی

زمانی که در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی استخوانی شرکت می کنید ، بینی شما توسط جراح بینی تهران ، تحت آزمایش فیزیکی قرار می گیرد. هدف از انجام این آزمایش ، کسب اطمینان از بلوغ فیزیکی بینی می باشد. بینی اندامی است که رشد مولفه های آن تا حدود 18 سالگی ، البته در دامنه اندکی متغیر در دختران و پسران ، همچنان ادامه می یابد. در صورت اقدام به جراحی بینی استخوانی در تهران ، زودتر از تکمیل رشد این اندام ، بعد از جراحی ، بدشکلی هایی در بینی عمل شده اتفاق خواهد افتاد.

  • رسیدن به بلوغ روانشناختی

برخی افراد ، تصمیمات عجولانه ای را گاهی تحت تاثیر عوامل جانبی ، می گیرند و بلافاصله بعد از محقق شدن آن تصمیم ، پشیمان می شوند. این افراد باید نخست به درجه خاصی از اعتماد به نفس و این اطمینان برسند که تصمیم گیری آنها برای قرار گرفتن تحت عمل جراحی بینی استخوانی ، یک تصمیم کاملاً شخصی بوده و به درجه قطعیت بالایی در آن دست پیدا کرده اند.

چه عواملی باعث شکل گیری بینی استخوانی می شود؟

افرادی که بینی استخوانی دارند به دلیل وجود قوز بر روی بینی ، در مقایسه با افراد دارای بینی گوشتی ، از مشکلات مربوط به زیبایی ، بیشتر رنج می برند. قوز بینی ، مشکلی است که عمدتاً در اثر عوامل ژنتیکی و وراثتی و در نتیجه رشد بیش از حد استخوان و غضروف بینی ، اتفاق می افتد. آسیب دیدگی یا وارد آمدن ضربه شدید به بینی در سنین جوانی نیز می تواند باعث رشد بیش از حد استخوان بینی شده و نهایتاً شکل گیری قوز بینی را به همراه داشته باشد. برآمدگی در بینی های استخوانی ، باعث به هم خوردن تقارن در صورت شده و از نمای نیمرخ ، بیشتر دیده می شود. این برامدگی ، هارمونی مولفه های صورت را نیز بر هم زده و دلیل خوبی برای نیاز به اجرای جراحی بر روی بینی استخوانی محسوب می شود.

بینی های استخوانی ، به داشتن پوست نازک و بافت غضروفی قوی نیز شهرت دارند. این ویژگی در بینی های استخوانی ، یک مزیت محسوب می شود. پوست نازک باعث می شود که تغییرات زیبایی شکل داده شده در طول فرایند جراحی بینی استخوانی ، به خوبی بر روی بینی نمایان شود.

آیا بینی استخوانی بعد از جراحی ، به شکل قبل از عمل خود باز می گردد؟

بازگشت قوز بینی بعد از عمل جراحی بینی استخوانی ، یک اتفاق دور از ذهن و بعید بوده و می توان احتمال وقوع آن را با سپردن جراحی به دست یک جراح بینی استخوانی خوب در تهران ، شمال تهران ، ونک و غیره با رعایت دقیق دستورالعمل های توصیه شده توسط او، جهت اجرا در دوره های قبل و بعد از عمل ، به صفر رساند. جراح می تواند با استفاده از تکنولوژی شبیه سازی و نرم افزارهای تخصصی ، نتیجه احتمالی عمل بینی استخوانی را پیش بینی کرده و به این ترتیب بیمار می تواند تقارن خلق شده در بینی و صورت خود را قبل از ورود به مرحله اجرای فرایند ، مشاهده کند.

مزیت این اقدام این است که بیماران که اغلب نسبت به نتیجه جراحی بینی استخوانی شان استرس داشته و نگران هستند که مبادا نتیجه جراحی ، برازنده صورت آنها نباشد ، با مشاهده نتیجه پیش فرض ، از سطح استرس آنها کاسته شده و به این ترتیب ، با شرایط بهتری وارد مرحله اجرایی درمان می شوند.

عوارض جانبی عمل جراحی بینی استخوانی

در تمام فرایندهای عمل بینی استخوانی ، عوارض جانبی در دو الگوی کلی دسته بندی می شوند:

  1. مشکلات تنفسی
  2. مشکلات مربوط به جنبه زیبا شناختی

کوچک کردن اندازه بینی و نازک شدن تیغه بینی یا کوچک شدن سوراخ های بینی ، می تواند محدودیت هایی را در فرایند تنفس فرد به وجود آورده و فرد را ناچار به نفس کشیدن از راه دهان کند. کاهش حس بویایی ، خشکی گلو در طول خواب و نفس کشیدن همراه با صدا ، از جمله عوارض جانبی این جراحی محسوب می شود. یک دکتر خوب و ماهر با احاطه کامل بر آناتومی بینی ، تغییرات را به شکلی انجام می دهد که عملکرد بینی با هیچ مشکلی روبرو نشده و حتی فرد ، بعد از عمل جراحی بینی استخوانی ، تنفس راحت تری را به دلیل قرار گرفتن ساختار فانکشنال بینی در موقعیت استاندارد ، تجربه کند.

چسبندگی در بینی ، در صورت دست کاری شدن بیش از حد چارچوب داخلی ، می تواند باعث آسیب دیدن مخاط داخلی شود و اگر این زخم ها یا آسیب دیدگی ها در مجاورت یکدیگر باشند ، می تواند باعث ایجاد چسبندگی در بینی در طول روند بهبود شده و در نهایت انسداد مجاری بینی را شکل دهد.

تنگ شدن سوراخ های بینی ، عارضه جانبی دیگری است که یک ساختار غیر استاندارد فانکشنال را در بینی ایجاد کرده و باعث بروز مشکلات تنفسی می شود.

برداشتن بیش از حد غضروف ، باعث می شود که بینی ، مدتی بعد از عمل ، شکل ناهنجاری را پیدا کند. علت چنین اتفاقی این است که ساختار غضروفی که بخش عمده ای از آن در طول عمل جراحی بینی استخوانی در تهران برداشته شده است ، توانایی پشتیبانی از تغییرات ایجاد شده را نخواهد داشت.

اهمیت انتخاب یک جراح بینی استخوانی در تهران

پیرو توضیحات ارائه شده در خصوص عوارض احتمالی بعد از جراحی بینی استخوانی ، اکنون می توانید خودتان درجه اهمیت انتخاب دکتر بینی استخوانی در تهران ، شمال تهران ف ونک راحدس بزنید. برخی بیماران متاسفانه به دلیل ناآگاهی از حساسیت جراحی ، بینی خود را به دست هر جراحی که در خصوص مهارت و تجربه او ، تحقیق لازم انجام نشده و اطمینان حاصل نشده است سپرده و پیامدهای گاهاً جبران ناپذیری را تجربه می کنند.

یک جراح بینی خوب ، با احاطه کامل بر تمام جنبه های آناتومیکی بینی و تسلط کامل بر پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا ، با به کار گیری مناسب ترین تکنیک ها ، علاوه بر خلق بینی بسیار زیبا از لحاظ شکل ظاهری ، یک ساختار مستحکم و منسجمی را خلق کرده و مزیت برخورداری از یک بینی دارای نقاط مثبت ظاهری و فانکشنال متعدد ، برای تمام طول عمر را به بیمار خود هدیه می کند.

جراحی بینی استخوانی زنانه

به بیان کلی ، تکنیک های عمل پایه به کار گرفته شده در رینوپلاستی بینی استخوانی ، در میان زنان و مردان ، متفاوت نمی باشد. تفاوت رینوپلاستی بینی استخوانی در زنان و مردان معمولاً به ملاحظات مربوط به اهداف زیباشناختی عمومی و مشخصه های هر یک از این دو جنسیت ، ارتباط دارد.

در جراحی بینی استخوانی زنانه ، نوک بینی معمولاً بیشتر بالا کشیده می شود. پل بینی در عمل بینی استخوانی زنانه ، اندکی باریک تر بوده و برآمدگی آن کمتر است. بعلاوه ، با توجه به نازک تر بودن پوست بینی در بانوان ، ویژگی های ظریف تری بعد از عمل بینی استخوانی در بانوان خلق می شود.

فیلم عمل جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی طبیعی

عمل بینی استخوانی با مدل طبیعی ، یک استرتژی در رینوپلاستی است که بر روی حفظ غضروف ، استخوان و بافت نرم در موقعیت طبیعی خود و در عین حال ، خلق یک کانتور کاملاً طبیعی ، تمرکز می کند. این امر باعث می شود که بینی ، بعد از پروسیجر جراحی بینی استخوانی ، به دلیل تناسب و هارمونی کامل با سایر بخش ها و مولفه های صورت ، کاملاً طبیعی به نظر برسد ، گویی از همان بدو تولد صاحب چنین دماغ زیبایی بوده اید. جنبه های استراتژیک اصلی عمل بینی استخوانی طبیعی شامل موارد زیر می باشد:

  • شکل دهی غضروف و قرار دادن آن در یک موقعیت آناتومیکی طبیعی
  • حفظ غضروف کافی برای به حداقل رساندن عدم تقارن
  • به حداقل رساندن نیاز به استفاده از گرافت های نوک بینی برای تیز کردن این بخش از بینی
  • به حداقل رساندن بالا کشیدن نوک بینی
  • استفاده از تکنیک های خاص برای به حداقل رساندن بافت اسکار

جراحی بینی استخوانی بدون عمل در تهران

شاید عباراتی از قبیل عمل بینی استخوانی بدون جراحی ، و عباراتی از این دست را در تبلیغات زیاد دیده باشید. در بخشی از این مقاله شما را با آناتومی بینی آشنا کردیم. هدف از این کار ، دادن یک چشم انداز شفاف از بینی و کمک به شما در اجتناب از افتادن در دام های تبلیغاتی اینچنینی می باشد.

زمانی که آناتومی بینی را بشناسید ، به این سطح از درک می رسید که ایجاد تغییرات در این اندام ظریف جز با اجرای فرایند جراحی بینی استخوانی ، ممکن نمی باشد.

دستورالعمل های کلی مربوط به اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

زمانی که متخصص جراح بینی استخوانی شما دکتر اسماعیل شیرزادگان ، داوطلبی تان را برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی استخوانی تائید نمود ، دستورالعمل هایی را در اختیار شما قرار می دهد که باید با دقت آنها را دنبال کنید. او در طول جلسه مشاوره ، تمام موارد را با هدف درک کامل شما از آنها ، متذکر شده و از شما می خواهد تا در صورت داشتن سوال در خصوص هر یک از آنها ، آن را مطرح کنید. دستورالعمل های توصیه شده ، جنبه سفارشی برای هر بیمار داشته و متناسب با شرایط مختص هر بیمار ، طراحی می شود. کلیات این مجموعه به شرح زیر می باشد:

  • از مصرف آسپرین ، ایبوپروفن ، ویتامین E یا دیگر رقیق کننده های خون در طول دو هفته منتهی به روز جراحی بینی استخوانی خودداری کنید.
  • از یکی از دوستان یا نزدیکان خود بخواهید تا مسئولیت رانندگی را در روز فرایند بر عهده گرفته و شما را به منزل بازگرداند.
  • از نیمه شب روز قبل از عمل بینی استخوانی تان چیزی نخورید و ننوشید.
  • اگر سیگاری هستید ، حداقل دو هفته قبل از رینوپلاستی بینی استخوانی ، استعمال آن را ترک کنید. دکتر شیرزادگان ، متخصص جراحی بینی استخوانی شما در تهران ، این فرصت را موقعیت طلایی برای ترک دائمی سیگار دانسته و اغلب به بیماران خود توصیه می کند تا ترک این محصول زیانبار را حتی بعد از دوره بهبود و برای همیشه ادامه دهند. سیگار دارای تاثیرات زیانباری بر روی بدون بوده و فرایند بهبود را مختل می نماید.
  • در روز جراحی ، لباس های راحت بپوشید تا در زمان مرخص شدن از مرکز درمان در زمان تعویض لباس دچار مشکل نشوید.
  • در روز جراحی به هیج عنوان آرایش نکنید و از انداختن زیورآلات نیز خودداری کنید.

قبل از جراحی بینی استخوانی بهتر است تا حد امکان برای سپری کردن یک دوره بهبود موفقیت آمیز ، خودتان را آماده کنید. کلیه ملزومات از قبیل پد های پنبه ای ، کمپرس سرد ، اسپری بینی سالین و دیگر اقلام توصیه شده توسط پزشک را تهیه کرده و در منزل بگذارید تا در روز جراحی بینی استخوانی در تهران ، در این شهر شلوغ ، با مشکل روبرو نشوید.

درد عمل بینی استخوانی

درد یکی از عوارض جانبی اجتناب ناپذیر در هر عمل تهاجمی بوده و عمل بینی استخوانی نیز از آن مستثنی نمی باشد. عمل بینی استخوانی اغلب تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و بیمار در طول فرایند ، دردی را تجربه نمی کند. بعد از رفع اثرات بی حسی ، پزشک داروهای مسکن را برای بیمار خود جهت استفاده در طول ریکاوری تجویز کرده است. استفاده از این داروهای مسکن طبق دستور پزشک ، می تواند به مدیریت و کنترل درد ، کمک کند. بسیاری از بیماران جراحی بینی استخوانی ، این فرایند را به عنوان یک تجربه بدون درد ، معرفی کرده اند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

در پروسه مراقبت های بعد از عمل بینی استخوانی ، در طول سه روز منتهی به روز جراحی ، پزشک به شما توصیه می کند پماد باکتروبان را دوبار در روز در سوراخ های بینی استعمال کنید.

تورم

بعد از جراحی بینی استخوانی ، تجربه کردن تورم ، کاملاً طبیعی است. دامنه این تورم در بیماران مختلف ، متغیر است. بخش عمده تورم تا پایان هفته سوم بعد از جراحی فروکش می کند. پوست بینی برای چندین ماه و حتی تا یک سال ، همچنان متورم می ماند. در زمان خوابیدن ، با قرار دادن چند بالش ، سر را در موقعیت بالاتر از بدن نگه دارید. کمپرس سرد خصوصاً بر روی چشم ها می تواند به کاهش سریع تورم کمک کند. تا جایی که می توانید در طول چند روز اول بعد از عمل بینی استخوانی ، از کمپرس سرد استفاده کنید. یک روش خوب ، فرو بردن حوله تمیز در آب یخ و سپس فشردن و قرار دادن آن بر روی گونه ها و چشم ها می باشد.

کبودی

کبودی در اثر تجمع مقدار اندکی خون در زیر بافت بعد از جراحی بینی استخوانی اتفاق می افتد. بخش عمده کبودی به طور کامل تا دو هفته بعد از جراحی ، فروکش می کند. بعد از یک هفته برای پنهان کردن کبودی می توانید آرایش کنید. کرم آرنیکا نیز برای کاهش تورم و کبودی مفید است.

بخیه ها

اگر دکتر شیرزادگان در طول فرایند ، پوست شما را بخیه زده است ، چهار تا هفت روز بعد از عمل بینی استخوانی ، آن را برمی دارد. او به شما توصیه می کند سوراخ های بینی و جای بخیه ها را حداقل سه الی چهار بار در روز با پر اکسید هیدروژن و یک گوش پاک کن ، تمیز کنید. سپس با یک گوش پاک کن برای مرطوب کردن سوراخ های بینی و بخیه ها ، بر روی آنها پماد موپیروسین قرار دهید.

گوش پاک کن را به هیچ وجه در داخل سوراخ های بینی فرو نبرید. در زمان استعمال پماد مراقب باشید استری استریپ ، به پماد آغشته نشود.

خونریزی

خروج ترشحات خون آلود از بینی ، طبیعی است. در طول چند روز اول بعد از جراحی برای جذب ترشحات ، در زیر بینی ، گاز استریل قرار دهید. اگر ترشحات خونابه ای زیاد بود ، می توانید به آرامی از اسپری افرین در بینی استفاده کنید. در صورت عدم توقف خونریزی با پزشک تماس بگیرید.

احساس ضعف

تا چند روز بعد از جراحی بینی استخوانی ، احساس ضعف خواهید داشت. به آرامی از جا بلند شوید و قدم بزنید. تا جایی که می توانید مایعات بنوشید. انتظار نداشته باشید که در طول دوره ریکاوری ، بتوانید کار زیادی انجام دهید.

گچ بینی

گچ بینی شما شش الی 8 روز بعد از جراحی بینی استخوانی ، برداشته خواهد شد.