اگر بینی شما جزو بینی های گوشتی است و به دلیل نارضایتی از ویژگی های ظاهری این اندام در صورت خود قصد دارید جراحی بینی را انجام دهید ، در اولین قدم در مشاوره با بهترین جراح بینی تهران دکتر اسماعیل شیرزادگان ، فرصتی برای شما محقق می شود تا در طول آن تجربه ای ارزشمند را در خصوص جراحی بینی گوشتی به دست آورید و خودتان ببینید که پزشک ماهر و با تجربه تان چگونه با در نظر گرفتن کلیه ویژگی های صورت و بینی و به کار گیری مدرن ترین و مناسب ترین تکنیک های به روز دنیا ، بینی گوشتی شما را به گونه ای تحت تاثیر علم و هنر خود تغییر می دهد که گویی از بدو تولد ، صاحب این بینی زیبا بوده اید و برازندگی آن را بر روی صورت خود ، تحسین می کنید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با وسعت بخشیدن به چشم انداز و دامنه آگاهی تان در خصوص این عمل زیبایی ، با برداشتن مثبت ترین قدم ، بتوانید صاحب لبخندی ماندگار از نتیجه دوست داشتنی عمل بینی گوشتی خود باشید.

جراحی بینی گوشتی - دکتر شیرزادگان

تجربه جراحی بینی گوشتی

در گذشته ، جراحی زیبایی بینی تقریباً بر روی تمام انواع بینی ها صرفنظر از گوشتی یا استخوانی بودن آن ، در قالب یک الگوی ثابت تحت عنوان کوکی کات انجام می شد. همین امر باعث می شد که برخی بینی ها خصوصاً بینی های گوشتی دارای توان کافی برای پشتیبانی از چارچوب جدید نبوده و به همین دلیل ، شکل بینی ، مدتی بعد از عمل ، تغییر پیدا می کرد. خوشبختانه امروزه به مدد پیشرفت های رخ داده در فیلد جراحی از قبیل گرافت غضروف ، چارچوب ضعیف بینی به گونه ای تقویت می شود که دیگر هیچ جای نگرانی برای بیمار در خصوص تغییر شکل احتمالی بینی در گذر زمان و بدشکل شدن آن وجود نخواهد داشت. بنابراین بیمار می تواند برای همیشه صاحب یک بینی زیبا باشد.

بهترین روش عمل بینی گوشتی

تکنیک های جراحی بینی گوشتی به روش باز و بسته ، دو روشی هستند که جراحان بینی از آنها برای خلق تغییرات مورد نظر در بینی بیماران خود بهره می برند.

انتخاب هر یک از این دو روش برای اجرای فرایند عمل بینی گوشتی ، بنا به صلاحدید پزشک ، به فاکتورهای متعددی وابسته است. پزشک با در نظر گرفتن دامنه پیچیدگی مشکلات موجود در بینی گوشتی و نیز شرایط بیمار ، فرایند عمل را با یکی از دو روش باز یا بسته انجام می دهد.

در جراحی بینی گوشتی به روش باز ، پوست بینی با ایجاد یک برش میلی متری در پوست بین دو سوراخ بینی به همراه برخی برش های داخلی ، کنار زده می شود تا پزشک بتواند به طور کامل در چارچوب داخلی بینی مانور داشته باشد و تغییرات بسیار ظریف را در ساختار غضروفی و استخوانی بینی اعمال کند. بعد از تکمیل فرایند و اجرای تمام اصلاحات مورد نیاز و رفع مشکلات زیبایی و فانکشنال بینی ، پوست بینی به موقعیت اولیه خود باز گردانده می شود و با استفاده از بخیه های بسیار ظریف ، در یک موقعیت استراتژیک ، درمان خاتمه می یابد.

در روش جراحی به روش بسته ، پزشک تمامی اصلاحات مورد نیاز در بینی را از طریق سوراخ های بینی انجام می دهد و هیچ برشی در خارج بینی ایجاد نمی شود و تمامی برش ها تنها در داخل بینی ایجاد می شوند.

عمل بینی گوشتی بر حسب دامنه پیچیدگی آن و نیز شرایط بیمار ، تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می شود. عمل دماغ گوشتی یک فرایند سرپایی محسوب می شود به این معنی که بیمار می تواند بعد از سپری شدن ریکاوری اولیه و بازیابی کامل هوش ، محل درمان را به مقصد منزل خود ترک نماید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  1. تورم بعد از عمل بینی گوشتی ، کاملاً طبیعی است. حتی می توان گفت دامنه تورم و ماندگاری آن در بینی های گوشتی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد پوست در این نوع بینی ها ، بیشتر است. به همین دلیل ، جراح بینی شما دستورالعمل هایی را در جهت کمک به کاهش سریع تر تورم ، به بیمار توصیه می کند. برای خلاصی هر چه سریع تر از این ورم ، می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  2. در طول 3 الی 4 روز اول بعد از جراحی ، در زمان خواب یا استراحت ، با قرار دادن چند بالش ، سر را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید و فراموش نکنید که به مدت حداقل سه هفته نباید به پهلو بخوانید و باید از وارد آمدن هر گونه فشار احتمالی به بینی ، خودداری کنید چراکه فشار می تواند باعث تغییر شکل بینی شود.
  3. در روزهای اول بعد از عمل بینی گوشتی ، رژیم غذایی را دنبال کنید که حرکات دهان برای جویدن غذا به حداقل برسد و هیچ فشاری به صورت و بینی وارد نشود. تا 24 ساعت ، آبمیوه طبیعی و سوپ ، بهترین گزینه های غذایی می باشند و پس از آن می توانید غذاهای میکس شده را در رژیم غذایی تان بگنجانید.
  4. گرمای زیاد می تواند باعث افزایش تورم بینی شود. در معرض حرارت مستقیم از قبیل نور خورشید یا سونا به مدت دو هفته بعد از جراحی بینی گوشتی ، قرار نگیرید. کمتر بخندید و سعی کنید دهان را زیاد باز نکنید.

بهترین دکتر عمل بینی گوشتی در تهران

وقتی سخن از انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی به میان می آید گویی درباره شاهرگ یک فرایند بحث می شود چرا که اهمیت این اقدام به اندازه ای است که به جرات می توان گفت هر گونه اشتباه یا قصور در انتخاب بهترین دکتر عمل بینی گوشتی ، می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را برای بیمار به همراه داشته باشد. در اینجا این سوال برای شما پیش می آید که خب با توجه به این سطح از اهمیت انتخاب جراح بینی ، چگونه می توان این پروسه را با موفقیت به انجام رساند. دکتر اسماعیل شیرزادگان ، بهترین جراح بینی گوشتی در تهران ، با اشاره به مهارت و تجربه یک جراح بینی ، متعهد و قابل اعتماد بودن را بعنوان دو فاکتور مهم بر شمرده و شرح می دهد که یک جراح بینی خوب ، سلامت و منافع بیمار را در الویت و محوریت کار خود قرار داده و با به خدمت گرفتن سال ها تجربه و سابقه درخشان ، نتیجه ای را برای بیمار خود خلق می کند که تجربه جراحی بینی گوشتی ، یکی از دوست داشتنی ترین تجربه ها در طول زندگی ، در دفترچه خاطرات ذهن بیمار ثبت شود.

جراحی بینی گوشتی با لیزر

لیزر یک تکنولوژی پیشرفته در عصر حاضر است که تقریباً شاهد حضور ان در هر حوزه هستیم. صراحتاً باید گفت که در فرایند جراحی دماغ گوشتی ، آنچه درباره جراحی بینی گوشتی با لیزر می شنوید ، تبلیغاتی بیش نیست و انجام فرایند جراحی جز به دستان هنرمند و به کار بستن علم جراح بینی گوشتی ، به هیچ روش دیگری میسر نخواهد بود. البته ناگفته نماند که در جراحی ، برای کاهش سطح تهاجمی بودن فرایند ، از لیزر برای ایجاد برش های مورد نیاز در طول فرایند استفاده می شود.

عمل بینی گوشتی با پوست ضخیم

یکی از نقاط ضعف بینی های گوشتی ، پوست ضخیم آنهاست. پوست ضخیم باعث بیشتر شدن دامنه تورم شده و نیز نمایان شدن تغییرات و اصلاحات ایجاد شده در ساختار استخوانی و غضروفی بینی را با چالش هایی روبرو می کند. به همین منظور ، پزشک تدابیری را برای خلق تغییراتی در ضخامت پوست بینی به کار می بندد. گفته می شود که به دلیل تفاوت ضخامت پوست در بینی های گوشتی و استخوانی ، منطق حکم می کند که بیماران دارای بینی گوشتی ، انتظار دستیابی به نتیجه ای که در بینی های استخوانی قابل انتظار است را نداشته باشند.

عمل بینی طبیعی گوشتی

یکی از بهترین مدل های جراحی بینی گوشتی ، عمل بینی طبیعی است. افرادی که دارای بینی گوشتی هستند و قصد دارند بینی خود را جراحی کنند در مواردی که بینی آن ها به فرم طبیعی عمل می شود با بهترین نتایج همراه است. علت این امر را می توان به ویژگی های بینی گوشتی و محدودیت هایی که در پروسه جراحی  زیبایی بینی به فرم های فانتزی ایجاد می کند ، نسبت داد. در واقع مهم ترین نکته ای که متقاضیان باید در نظر داشته باشند این است که بینی گوشتی را نمی توان به هر فرمی اصلاح و جراحی نمود ؛ زیرا ظرافت های عمل بینی به دلیل ضخامت پوست بینی های گوشتی در مقایسه با بینی های استخوانی ، قابل مشاهده نیست. این افراد نباید بینی خود را با فردی که بینی استخوانی دارد مقایسه کنند و انتظار نتیجه مشابه داشته باشند. در مواردی که افرد خواستار بینی طبیعی هستند ، می تواند یک نتیجه عالی  کسب کنند. در نهایت بینی کاملا طبیعی و زیبا که متناسب با جزئیات صورت هر شخص می باشد ، جراحی شده که سبب افزایش جذابیت های ظاهری فرد خواهد شد.

آیا جراحی بینی گوشتی برگشت پذیر است؟

یکی از دغدغه های تقریباً رایج در میان بیماران دارای بینی های گوشتی این است که آیا نتیجه جراحی آنها بعد از تکمیل فرایند در گذر زمان ، دستخوش تغییر شده و بینی به شکل اولیه قبل از عمل بازخواهد گشت. خبر نوید بخشی که دکتر شیرزادگان به بیماران دارای بینی گوشتی خود می دهد این است که به مدد بهره گیری از تکنیک های پیشرفته و مدرن در حوزه عمل بینی گوشتی ، پزشک بینی را برای شما خلق می کند که می توانید در تمام عمر از زیبایی ماندگار آن بدون هیچگونه نگرانی در تغییر کردن آن لذت ببرید. جراحی بینی گوشتی به گونه ای انجام می شود که چار چوب بینی کاملاً تقویت می شود و به موجب آن ، بینی ساختار جدید خود را حفظ کرده و تغییر نخواهد کرد.

چسب زدن بعد از عمل بینی گوشتی

یکی از عمکلرد های تقریباً مشترک در تمام فرایند های جراحی از جمله عمل دماغ گوشتی ، چسب به بینی می باشد. این اقدام در تلاش برای کاهش سریع تر تورم و کمک کردن به پوست بینی برای سازگار شدن با شکل جدید چارچوب بینی انجام می شود. بینی گوشتی به دلیل داشتن حجم تورم بیشتر ، معمولاً باید برای مدت زمان طولانی تری چسب زده شود.

سن مناسب برای جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی بهتر است تا زمان بلوغ کامل بینی و رشد کامل مولفه های صورت به تعویق انداخته شود. با توجه به اینکه فرایند رشد این اندام  اغلب در 15 الی 17 سالگی در میان پسران و دختران تکمیل می شود ، جراح بینی اغلب به بیماران خود توصیه می کند تا برای محقق شدن بهترین نتیجه ممکن از درمان ، قبل از این سن برای انجام جراحی دماغ گوشتی خود اقدام نکنند. البته در برخی موارد ناهنجاری های بینی مشکلات خواب و تنفسی را به وجود می آورد که می تواند برای زندگی فرد تهدید آمیز باشد و در چنین شرایطی ، پزشک تدابیر لازم را برای اجرای فرایند جراحی و رفع مشکل موجود می اندیشد.

هزینه عمل بینی گوشتی

یکی از دغدغه های افرادی که برای جراحی بینی گوشتی مثل هر فرایند زیبایی دیگر اقدام می کنند ، بحث هزینه می باشد. هزینه عمل بینی گوشتی به دلیل متغیر بودن دامنه اصلاحات مورد نیاز در بینی هر بیمار و سفارشی بودن طرح درمان هر یک ، قابل پیش بینی نمی باشد. به همین دلیل پزشک ، در طول جلسه مشاوره ، بعد از انجام ارزیابی های لازم بر روی بینی هر بیمار خود ، در خصوص هزینه درمان به بیمار خود اطلاع رسانی می نماید. نکته ای که بعنوان یک توصیه ارزشمند در اینجا قابل اشاره می باشد این است که هیچگاه کیفیت را قربانی هزینه نکنید. برای دستیابی به خدمات ارزشمند و با کیفیت باید بهای آن را پرداخت. جراحی بینی گوشتی به منزله سرمایه گذاری است که در صورت صحیح قدم برداشتن در این سرمایه گذاری ، قطعاً از سود سرشار آن رد تمام طول عمر بهره خواهید برد.

عوارض عمل بینی گوشتی

هر بیمار باید بداند که هر فرایند جراحی ، با عوارضی همراه است. البته ، خوشبختانه عمل دماغ گوشتی جزو آندسته از فرایندهایی است که عوارض چندانی را به همراه نداشته و می توان با سپردن جراحی به دست یک جراح بینی قابل اعتماد ، از وقوع عوارض جانبی این فرایند درمان در حداقل سطح ممکن اطمینان بیشتری حاصل نمود.

خونریزی در طول چند روز اول بعد از جراحی بینی گوشتی کاملاً طبیعی است. این خونریزی اغلب به صورت ترشحات جزئی می باشد. در هنگام آغشته شدن گاز استریل قرار داده شده در زیر بینی به خون ، می توانید آن را تعویض کنید.

بی حسی بینی و لب بالا به دلیل آسیب دیدن اعصاب در طول فرایند عمل بینی گوشتی ، یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی محسوب می شود. البته ، بعد از سپری شدن مدتی کوتاه ، اعصاب خود را بازسازی می کنند و در نتیجه حس ، مجدداً به حالت اولیه خود باز می گردد.

تورم به عنوان واکنش طبیعی بدن در مقابله با آسیب های وارده به ناحیه درمان ، یکی از عوارض جانبی قابل انتظار در فرایند جراحی بینی گوشتی محسوب می شود. با توجه به اینکه بینی گوشتی به دلیل گسترده بودن دامنه اصلاحات مورد نیاز ، دستخوش تغییرات بیشتری می شود به همین منظور بعد از این فرایند می توان انتظار تورم بیشتری را داشت. بخش عمده ای از تورم در طول چند ماه اولیه بعد از جراحی دماغ گوشتی فروکش می کند و  تورم باقی مانده ، در طول یک دوره یک ساله از بین خواهد رفت.